با حضور فعالان صنعت چاپ در اتحادیه چاپخانه‌داران تهران برگزار شد:
مراسم اعطای گواهی‌نامه پایان دوره آموزشی


عصر روز 12 خرداد ماه سال جاری و همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، اتحادیه چاپخانه‌داران تهران میزبان فعالان، کارشناسان، اساتید و هنرآموزان صنعت چاپ بود.

به گزارش اخبار چاپ مراسم اعطای مدرک به فارغ التحصیلان دوره آموزشی صنعت چاپ عصر روز 12 خرداد ماه سال 1389 در دفتر اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با حضور علی نیکو سخن رئیس این اتحادیه، بیژن درویش پیشکسوت علمی صنعت چاپ، محمدشاپور اسفرجانی مدیر عامل شرکت ایران روتایتیو، داود شایسته خصلت، بهمن قنبری کارگردان سینما و تلویزیون، خدایار صادقی استاد دانشگاه دانشکده هنر و علی ظریف یکی از مدیران فنی شرکت ایران‌روتاتیو در این مراسم حضور داشته و به ایراد سخنرانی پرداختند.
در این برنامه علی نیکوسخن رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران اظهار داشت: اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در سال 1388 با نظر کارشناسان و صاحب‌نظران این صنف اقدام به طراحی و برنامه‌ریزی آموزشی در جهت ارتقاء سطح علمی صنعت چاپ نموده و توانسته است با این روش در مرحله جدید خود 30 دانش آموخته را به عرصه علمی این صنعت معرفی نماید.
وی در ادامه افزود: 29 خرداد ماه سال جاری نیز دومین دوره کلاس‌های آموزشی تخصصی اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، فعالیت خود را آغاز می‌کند.
نیکو سخن تصریح کرد: اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با تمام توان خود اقدامات لازم را به منظور یاری رساندن به اهالی این صنعت در حوزه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی به عمل می‌آورد.
در بخش دیگری از این مراسم بیژن درویش، پیشکسوت علمی صنعت چاپ ایران به ایراد سخنانی پرداخت. وی در سخنانی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت به منظور ارتقاء سطح علمی فعالان صنعت چاپ کشور، گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی و جذب دانش‌آموختگان در واحدهای صنعتی، اولین قدمی است که می‌تواند در کوتاه مدت پاسخگوی نیازهای ابتدایی آموزشی بوده و سطح علمی صنعت چاپ را افزایش دهد.
وی افزود: هم اکنون حدود 300 کارشناس و دانش آموخته صنعت چاپ در کشور حضور دارند که بر این اساس مدیران این صنعت می‌توانند جهت برنامه‌ریزی‌های خود از این نیروهای کارآمد در صنعت چاپ بهره‌مند شوند.

همچنین شایسته‌خصلت یکی از مدیران صنعت چاپ در این همایش در خصوص تخصص‌گرایی تصریح کرد: آموزش و تخصص‌گرایی مسائل مهمی است که باید دغدغه تمام صنعتگران و مسولین این صنف قرار گیرد. زیرا تنها هدف مدرک‌گرایی نیست. بلکه با جذب مخاطب می‌توانیم کارشناسان خبره‌ای را به وجود آورده و آینده صنعت چاپ را تضمین کنیم.
وی افزود: دانش‌آموختگان صنعت چاپ در کنار مدیران با تجربه می‌توانند چاپخانه‌ها را هر چه بهتر به سمت حرفه‌ای شدن پیشبرده و تحولی تازه را در تمام زوایای از مکان مناسب ، تجهیزات پیشرفته گرفته تا نیروی انسانی کارآمد و...به وجود آورد.
شایسته اظهار داشت: اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، در کنار وزارت‌ارشاد و با همکاری وزارت صنایع و بازرگانی ،می‌توانند مثلثی را به وجود‌آورند که بسیاری از مشکلات عدیده صنعت چاپ را مرتفع کنند .
در ادامه خدایار صادقی به عنوان آخرین سخنران نظرات خود را پیرامون پیشبرد اهداف صنعت بیان کرد وبالابردن کیفیت را در آموزش دانش‌آموختگان حرفه‌ای دانست و گفت: با استفاده از نیروی انسانی کارآمد و سرمایه‌گذاری مسئولین صنعت چاپ ، می‌توانیم سطح کیفی آموزش را ارتقا داده و صنعت چاپ کشور را بسط و گسترش دهیم .

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۱۶ خرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: