مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی چاپ و نشر تهران:
اتحادیه‌ها شهرک چاپ تأسیس می‌کنند


در پی بلاتکلیفی تأسیس، راه‌اندازی و تکمیل پروژه شهرک صنعتی چاپ و نشر تهران در کنار شهرک صنعتی شمس‌آباد و اعلام وزیر صنایع مبنی بر لزوم مطالعه مجدد جهت ساخت و تجهیز این شهرک، فعالان صنفی با گزینه‌های مختلفی روبرو شدند. خبر رسیده که اتحادیه‌های صنفی با تأسیس شرکتی به دنبال احداث شهرک چاپ و نشر تهران در محل دیگری هستند.

احمد ابوالحسنی، نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران در گفتگو با اخبار چاپ از تأسیس و راه‌اندازی شرکت شهرک صنعتی چاپ و نشر تهران با همکاری 5 اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، لیتوگرافان تهران، صحافان تهران، ناشران و کتابفروشان تهران و صباغ و گل‌زن تهران خبر داد.
ابوالحسنی که صبح چهارشنبه 12 خرداد ماه سال جاری به عنوان مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی چاپ و نشر تهران انتخاب شد، درخصوص چگونگی شکل‌گیری این شرکت و اقدامات انجام شده، گفت: بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران دولتی، صنعت‌گران بخش خصوصی و کارشناسان و نخبگان صنعت چاپ کشور، با قضاوتی ناعادلانه نسبت به اتحادیه‌های صنفی صنعت چاپ انتقاد و اعتراض داشتند.
بخشی از این انتقادات مربوط به عدم کارآیی این اتحادیه‌ها در پیگیری موضوعات اساسی و اصلی صنف بود. از آنجا که یکی از مهم‌ترین موضوعات روز صنعت چاپ تهران و شاید ایران، مسئله شهرک صنعتی چاپ و نشر تهران است، اتحادیه‌هایی که به نوعی با این موضوع ارتباط دارند، تصمیم گرفتند تا در اقدامی هماهنگ این موضوع را پیگیری کرده و به نتیجه برسانند.
نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران در ادامه به ساختار این شرکت اشاره کرده و اظهار داشت: هر یک از 5 اتحادیه فوق، 4 نماینده به این شرکت معرفی کردند. در نهایت شرکت شهرک صنعتی چاپ و نشر تهران با 20 سهام‌دار از 5 اتحادیه مرتبط با شهرک، تأسیس شد.
البته هر یک از نمایندگان مذکور تعهد محضری خواهند داد که امانت‌دار این سهام هستند و سهام شرکت شهرک صنعتی چاپ و نشر تهران متعلق به کلیه اعضای صنف است.
اقدام بعدی این اعضا تعیین هیات مدیره و مسئولیت اعضای هیات مدیره بود. این اقدام نیز امروز (چهارشنبه 12/3/1389) در محل اتحادیه چاپخانه‌داران تهران انجام شد. اعضای هیات مدیره این شرکت عبارتند از:
آقایان علی نیکوسخن و مصطفی تینای تهرانی از اتحادیه چاپخانه‌داران، آقایان بیژن بهادری و احمد ابوالحسنی از اتحادیه لیتوگرافان، آقای جلیل غفاری رهبر از اتحادیه صحافان تهران، آقای حسن کیائیان از اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و آقای حسن سلیمی از اتحادیه صباغ و گل‌زن تهران.
ابوالحسنی در بخش دیگری از این گفتگو به تشریح مسئولیت اعضای هیات مدیره شرکت شهرک صنعتی چاپ و نشر تهران پرداخته و افزود: در جلسه‌ای که امروز صبح (چهارشنبه ـ 12/3/1389) در اتحادیه چاپخانه‌داران تهران برگزار شد، مسئولیت اعضای هیات مدیره مشخص شده و هر یک از اعضا با وظایف خود آشنا شدند. در این جلسه آقای علی نیکوسخن به عنوان رئیس هیات مدیره، حسن سلیمی به عنوان نایب رئیس هیات مدیره و احمد ابوالحسنی به عنوان مدیرعامل شرکت انتخاب شدند.
وی در پایان تصریح کرد: تاکنون فعالیت‌های قابل توجهی در زمینه تأسیس و راه‌اندازی این شرکت انجام داده‌ایم. از جمله این اقدامات می‌توان به دریافت مجوزهای لازم از استانداری و فرمانداری و هماهنگی با سازمان‌های ذیربط اشاره کنم.
حتی در مورد محل احداث شهرک صنعتی چاپ و نشر تهران نیز اقداماتی را انجام داده‌ایم. تاکنون توانسته‌ایم سه منطقه مختلف را به منظور تأسیس این شهرک شناسایی کنیم. یکی از این زمین‌ها در محدوده شهری تهران بزرگ واقع شده است. بنده نسبت به فعالیت این شرکت بسیار امیدوار هستم. چرا که اتحادیه‌های صنفی توانستند با این اقدام پاسخ مناسبی به منتقدین خود بدهند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۱۳ خرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: