اتحادیه ناشران تهران برگزار می کند:
برای اولین بار آموزش تخصصی ناشران


برای اولین بار اتحادیه ناشران تهران اقدام به برگزاری دوره‌های تخصصی نشر برای مسئولان و مدیران نموده است

قاسم کریمی مدیر اجرایی برنامه‌های اتحادیه ناشران تهران در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی نشر به دلیل عدم آشنایی با مبانی نشر و مشکلات تولید کتاب صورت می‌گیرد.

وی افزود: متاسفانه در حوزه نشر آموزش‌های لازم وجود ندارد و در نتیجه فعالیت‌ها به صورت تجربی انجام می‌شوند؛ توجه به شیوه آزمون و خطا در صنعت بزرگی مانند صنعت نشر و سرعت پیشرفت و توسعه این صنعت در کشورهای منطقه، موجب شد تا اتحادیه ناشران تهران در این زمینه فعالیتی را انجام دهد. برگزاری این دوره‌ها کمترین کاری است که می‌توان برای احیای این حوزه انجام داد.

کریمی در ادامه اظهار داشت: تحقیق و بررسی‌های به عمل آمده در زمینه چاپ کتاب مشکلات و معضلات این بخش را آشکار ساخت؛ کم تیراژ بودن یا پایین بودن سرانه مطالعه در کشور تنها مشکل این صنعت نیست بلکه عدم موفقیت در سوژه‌یابی مناسب، نوع چاپ و حتی ناموفق بودن در سازمان‌دهی افراد با تخصص‌های مختلف، در یک موسسه انتشاراتی عمده‌ترین مشکلاتی است که پیش روی فعالان صنعت نشر کشور قرار گرفته است. رتق و فتق امور مؤسسات انتشاراتی و برخورد علمی و صحیح با هر یک از پدیده‌های ناشی از این قبیل مشکلات اجتناب‌ناپذیر می‌تواند تاجران و بازرگانان حوزه فرهنگ عمومی را در بالا بردن سطح کیفی و کمی محصولات خود یاری برساند.

کریمی افزود: بالا بردن سطح کیفی و کمی صنعت نشر اولین و شاید مهم‌ترین دغدغه ما است؛ به همین منظور آموزش‌های حرفه‌ای (پذیرش یک اثر تا تولید فنی) مخصوص مدیران و مسئولان تولید فرهنگی را پیش‌بینی کرده‌ایم. نخستین دوره این کلاس‌ها که مدیریت ارشد هر مؤسسه انتشاراتی را نشانه گرفته است، از ابتدای مهر ماه سال جاری برگزار می‌شوند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۱۱ خرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: