مدیر عامل تعاونی اتحادیه چاپخانه‌داران تهران :
چرخه‌ی ناقص تصمیم‌سازی دولتی، آفت اصلی بخش تعاون است


احمدرضا اعتماد مظاهری با انتقاد از عملکرد وزارتخانه‌های مرتبط با این بخش، اظهار داشت: رعایت قوانین مالیات بر ارزش افزوده نیازمند آموزش‌های تخصصی، اطلاع‌رسانی صحیح و کارآمد و ایجاد فرصت مناسب به منظور دستیابی به موقعیت‌های اجرایی است.
احمدرضا اعتماد مظاهری مدیر عامل تعاونی اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفتگو با اخبار چاپ به بیان نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود درخصوص مشکلات بخش تعاون و تعاونی‌های کشور پرداخته، با انتقاد از عملکرد وزارتخانه‌های مرتبط با این بخش، اظهار داشت: رعایت قوانین مالیات بر ارزش افزوده نیازمند آموزش‌های تخصصی، اطلاع‌رسانی صحیح و کارآمد و ایجاد فرصت مناسب به منظور دستیابی به موقعیت‌های اجرایی است. در تعدادی از کشورهای توسعه یافته قانون مالیات بر ارزش افزوده اجرا شده و کلیه فعالان صنعتی و اقتصادی این کشورها ملزم به رعایت این قوانین هستند. مطالعه و بررسی چگونگی اعمال این قانون در کشورهای مذکور نشان می‌دهد، تمام سازمان‌های مرتبط و در هر بخش صنعتی، اقتصادی، بازرگانی، تجاری و... ملزم به رعایت آنها هستند. اما متاسفانه درایران علاوه بر اینکه هیچ کدام از شرایط گفته شده لحاظ نمی‌شود؛ این قوانین برای تمام مراجع زیر صلاح دولتی با تناسب یکسان اجرایی مواجه نیست. و در نتیجه قانون مالیات بر ارزش افزوده به طور یکسان اجرا نمی‌شود.
مدیر عامل تعاونی اتحادیه چاپخانه‌داران تهران اظهار داشت: مشکلات مالیات بر‌ارزش افزوده تنها به این بخش بسنده نمی‌شود و ما را در مواجهه با دیگر رقبا نیز دچار مشکل می‌کند .زیرا شرکت تعاونی علاوه بر مخارج پرسنل ،دفاتر رسمی اسناد ،مالیات را نیز باید پرداخت کند که با توجه به بازار امروز و رقبای خصوصی و باز بودن دست آنها در انجام امور مجال رقابت یکسان را از ما می‌گیرد .
وی تصریح کرد: بوروکراسی و دیوان‌سالاری دولتی تبدیل به سیکل معیوبی شده است که مانع از پیشرفت و توسعه تعاونی‌های صنفی گردیده است به طور مثال تعاونی چاپخانه‌داران تهران تا کنون طرح‌هایی متفاوتی را به اتاق تعاونی ارائه کرده است و مسئولان اتاق تعاون نیز بر حسب وظیفه خود پس از تائید طرح‌ها را به وزارت تعاون تحویل داده و وزارت تعاون در آخر کلیه طرح‌های مذکور را به وزارت دارایی جهت تصویب و تخصیص اعتبارات لازم تحویل می‌نمایند لیکن تمامی طرح‌های پیشنهادی بدون پاسخ در وزارت دارایی باقی‌مانده و بایگانی می‌شوند
احمدرضا اعتماد مظاهری افزود: دوره‌ی گفتگو ،مصاحبه ،ترفندهای تبلیغاتی سر آمده و دستیابی به اهداف بلند مدت توسعه‌ی بخش تعاون نیازمند همکاری بخش خصوصی و تنها در سایه عملگرایی و توجه کارشناسان مدیران دولتی میسر خواهد بود
وی درخصوص راهکارهای رهایی از این‌گونه مشکلات، خاطر نشان کرد: همکاری سازمان تامین اجتماعی به وسیله تخفیف حق بیمه کارگری و کارمندی به تعاونی‌ها، تعیین نرخ تعرفه‌های شناور (کاهش نرخ تعرفه کالاها و محصولات وارداتی توسط تعاونی‌ها)، تغییر ساختار پرداخت‌های تعاونی‌ها به دولت (از نقدی به تقسیطی)، اعطای تسهیلات و اعتبارات بانکی اعم از اسنادی و نقدی، ارائه تخفیف‌های مالیاتی نسبت به مالیات بر درآمد بخش خصوصی و... می‌تواند در کاهش مشکلات و بهبود شرایط موجود مؤثر باشد. در این صورت تعاونی می‌تواند با شناخت صحیح نسبت به موقعیت، ظرفیت‌ها و فرصت‌های خود از تمام امکانات موجود در جهت توسعه صنایع بهره ببرد.
مظاهری در پایان این گفتگو به تشریح برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت تعاونی چاپخانه‌داران پرداخته و تصریح کرد: طی مدت زمانی که به عنوان مدیرعامل تعاونی فعالیت می‌نمایم، سعی کردم کلیه فعالیت‌ها مبتنی بر برنامه‌ریزی و متکی بر زمانبندی مشخصی صورت گیرند. لذا تمامی برنامه‌های تعاونی اعم از امور جاری، فعالیت‌های زیرساختی، رشد و توسعه سازمانی و... در قالب زمانبندی های مذکور انجام می‌شوند.
در همین راستا، در برنامه کوتاه مدت تعاونی در حوزه امور زیرساختی تمام توان خود را جمع کرده و سعی کردیم کلیه امور مربوطه به انجام رسند.
از جمله فعالیت‌های بسیار مهم تعاونی در این دوره، حفظ و نگهداری ساختمان تعاونی به عنوان تنها دارایی این مجموعه بازرگانی و تجاری بود.
به روز سازی سیستم و نرم‌افزار گردش مالی تعاونی و تعدیل و اصلاح ساختار پرسنل تعاونی نیز در زمره فعالیت‌های جاری تعاونی است.
آموزش پرسنل تعاونی، گشایش و استفاده از اعتبارات اسنادی (مناسب با سرمایه‌های شرکت تعاونی چاپخانه‌داران تهران) و بهره‌مندی از کارت بازرگانی تعاونی، از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های بلندمدت تعاونی است.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۸ خرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: