فریال سلحشور و مجموعه‌دار آثار هنری:
مخفی کردن آثار چاپی ثمره‌ای جز از بین بردن حافظه‌ی تاریخی ندارد


در معرض عموم قرار دادن آثار چاپی باعث می‌شود تا در حافظه تاریخ باقی بمانیم ودر همین راستا مجموعه‌ی ما اولین مجموعه‌ای می‌باشد که آثار چاپ سنگی خود را برای بازدید عموم عرضه گذاشته است
به گزارش اخبار چاپ فریال سلحشور مدیر گالری دی و گرداورنده آثار چاپ سنگی گفت: هر سال به مناسبت بزرگداشت فردوسی در هفته میراث فرهنگی در اوایل خرداد ماه مراسمی برگزار می‌شود و امسال نیز موسسه فرهنگی و هنری صبا از ما خواست تا مجموعه خود را دردید عموم قرار دهیم .
وی افزود: از مجموعه‌ی گرداوری شده‌ی در این نمایشگاه حدود 80 تصویر چاپ سنگی از سه نقاش متفاوت و در حدود بیست و یک کتاب چاپ سنگی در نمایشگاه بزگداشت فردوسی قرار دارد که ما این آثار را در معرض دید عموم و دانشجویان قرار داده‌ایم .
فریال سلحشور اظهار داشت: گرداوری تصاویر و مطالب ارزشمند شاید یک عمر وقت می‌‌خواهد و چند دهه از زندگی هر شخصی را به خود مشغول کند .اما مجموعه‌ی نفیس چاپ سنگی شاهنامه فردوسی که نشان‌دهنده هنر ایرانی است بیشترین تمرکز را از ما گرفت زیرا از جمله آثاری است که که گرد فراموشی بر آن نشسته است .
وی گفت: هدف اصلی اجرای چنین نمایشگاه‌هایی شناساندن تارخ هنر_صنعت چاپ سنگی به دانشجویان و فرهیختگان جامعه است و این امر تنها از طریق بازگشت به تاریخ گذشته و معرفی آثار هنرمندان ناشناخته این عرصه ممکن می‌شود .
وی افزود: در هر کدام از آثار چاپ سنگی خلاقیتی نهفته است که گرداورنده را بعد از گذشت سالها خسته نمی‌کند و پاداش زحمت ‌ها همان عشقی است که مخاطبان ،دانشجویان و... به ما منتقل می‌کنند ؛اما لازم به ذکر است که عدم همکاری مسئولین برای برپایی اینچنین نمایشگاه‌هایی و مسائل مالی مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است .
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۶ خرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: