مهدی دلیرفر کارشناس گرافیک :
كپی رایت سدی در مقابل تقابل ایده‌های طراحان است


تا زمانیكه قوانین كپی‌رایت در ایران رعایت نمی‌شود هیچكدام از حوزه‌های چاپ، نشر، كتاب، گرافیك، بسته‌بندی و.... نمی‌توانند به تبادل نظر و انتقال اطلاعات بپردازند.
به گزارش اخبار چاپ مهدی دلیل‌فر مدیر سایت اینترنتی پرشین گرافیك و کارشناس گرافیک در خصوص مشكلات طراحان در حوزه نشر الكترونیكی اظهار داشت: زمانیكه تصاویر گرافیكی منتشر می‌شوند و به مرحله چاپ می‌رسند از بسیاری خطرات احتمالی برای طراح آن اثر كاسته می‌شود. در صورتی‌كه ارائه طرح در نشریه‌های الكترونیكی به سختی و همكاری طراحان با مسئولین این حوزه كاهش می‌یابد.

وی افزود: برای ایجاد مكانی مناسب كه طی آن طراحان، گرافیست‌ها و مخاطبان آن‌ها بتوانند انتقادات و پیشنهادات خود را بیان كنند و به تبادل ارتباطات و پروش این هنر ارزشمند بپردازند تنها رویكرد مناسب را ایجاد فضاهای مجازی دیدیم كه متاسفانه قوانین نادرست و پاره‌مشكلات ؛به وجود آوردن فضای سالم را كه در آن مجالی باشد تا كاربران با مشاهده طرح‌های اشخاص دیگر به رشدو بالندگی برسند را از ما گرفت
وی در پایان گفت: پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در ارائه خدمات گرافیكی و چاپ هدف اصلی خود را برای حل مشكلات پیش روی طراحان ،عكاسان و گرافیست‌ها قرار داده است به همین منظور سایت پرشین گرافیك اقدام به فرهنگ‌سازی های مناسب پرداخت و همین امر ما را بر این داشت تا با اشتراك‌گذاری آثار و امتیازات تشویقی به اهداف این سازمان برسیم .
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۴ خرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: