نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:
نیاز اصلی صنعت چاپ اعتبارات و تسهیلات متناسب است


رفع مشکلات عمده این فرا صنعت تنها در گرو تخصیص اعتبارات و تسهیلاتی است که دولت باید به عنوان حامی و همراه اصلی در اختیار صنعت چاپ قرار دهد.
به گزارش اخبار چاپ، جواد آرین‌منش نایب رئیس کمسیون فرهنگی مجلس در خصوص تشکیل فراکسیون صنعت چاپ در مجلس اظهار داشت: تشکیل فراکسیون صنعت چاپ و طرح‌هایی این‌چنینی دارای بار مالی است که طبق اصل 75 قانون اساسی با مخالفت شورای نگهبان مواجه می‌شود. تشکیل فراکسیون صنعت چاپ در مجلس تنها با حمایت دولت امکان‌پذیر می‌گردد و چنانچه این مهم انجام شود، زمینه‌ساز مناسبی جهت تصویب طرح‌ها‌ و برطرف‌کننده مشکلات صنعت چاپ خواهد بود و تحقق این خواسته بسیار مفید است.
وی افزود: حل مشکلات صنعت چاپ از طریق تزریق تسهیلات و اعتبارات دولت به این بخش انجام می‌گیرد و در صورت پذیرفتن دولت در اجرایی شدن اعتبارات موجود، مجلس هرگونه همکاری لازم را به منظور ارائه طرح و لایحه موثر و کارساز انجام می‌دهد.

• بسیاری از مشکلات صنعت چاپ با حمایت دولت برطرف می‌شود
جواد آرین منش تصریح کرد: نیازهای اساسی صنعت چاپ در سه بخش نیازهای حمایتی، سیاست‌گذاری و نظارت است. به طور قطع اگر بخش‌های دولتی و اتحادیه‌های صنفی بتوانند تعامل مناسبی داشته باشند بسیاری از خلاء‌های موجود در صنعت چاپ به مجلس منعکس می‌شود. اما متاسفانه رابطه بدنه صنعت ‌چاپ، به خصوص اتحادیه‌های این صنعت با کمیسیون فرهنگی رابطه قابل توجه و اثربخشی نیست.

وی در پایان با اشاره به نقش و جایگاه دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توسعه و پیشبرد اهداف بلندمدت این صنعت، افزود: تا زمانی که جلال ذکایی به عنوان مدیرکل دفتر امور چاپ مشغول به فعالیت بود، ارتباط و تعامل بسیار مناسبی میان کمیسیون فرهنگی و بدنه اجرایی ـ دولتی صنعت چاپ برقرار بود. بنده به عنوان یکی از اعضای این کمیسیون نسبت به تلاش‌های این مدیر دولتی واقف بوده و کمال تشکر و امتنان را دارم.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۴ خرداد


عباس توكلي

با تقديم بهترين درود ها خدمت سرور گرانمايه جناب آقاي جواد آرين منش نماينده لايق و ارزشمند مردم مشهد مقدس در مجلس شوراي اسلامي، و عرض تشكر خالصانه از اينكه هميشه با نگاه ويژه و كارشناسي به صنعت چاپ و بسته بندي كشور توجه دارند. صنعت چاپ و بسته بندي يك مقوله تفكيك ناپذر در دنيا محسوب ميشود . اما متاسفانه در كشور ما اين صنعت توسط دو وزارتخانه مجزا با دو نگاه متفاوت هدايت ميشود. ضعف در امر آموزش و پژوهش و سرمايه گذاري نامناسب براي ارتقاء صنعت چاپ و بسته بندي كشور ، معظلي را فراهم آورد كه متاسفانه صنايع كشاورزي ، بهداشتي ، توليدي و ..... برقم توان در حجم و كيفيت و حتي قيمت مناسب ، عرضه مستمر كالا و محصولات ايراني در دنيا نامحسوس بوده و حتي بازار داخلي پر از محصولات خارجي بلحاظ كيفيت در چاپ و بسته بندي شده است. و حتي برخي از شركتهاي معتبر براي حفظ بازار داخلي از تركيه و ديگر كشورها موضوع چاپ و بسته بندي خود را تامين ميكنند. ضعف در چاپ و بسته بندي كشور، ضمن تشديد مشكلات فوق امكان ترويج فرهنگ بيگانه در كشور را هم فراهم آورده است. جناب آقاي آرين منش ، همانطور كه مستحضريد امروز بيس و پايه هر كشوري در صدور كالا ، خدمات و فرهنگ بدون پشتوانه صنعت چاپ و بسته بندي هوشمند ناممكن خواهد بود. اميدوارم درايت شما و نمايندگان فهيم مجلس شوراي اسلامي در تعريف جايگاه مناسب براي صنعت چاپ و بسته بندي كشور ببار بنشيند. در ضمن ، هر نوع همكاري كه بتواند بعنوان شروع ، سبب ساز تشكيل فراكسيون چاپ و بسته بندي در مجلس شوراي اسلامي شود براي بنده و هئيت مديره اتحاديه صادركنندگان صنعت چاپ ايران مايه مباهات و افتخا ر خواهد بود. و من الله توفيق عباس توكلي نايب رئيس اتحاديه صادركنندگان صنعت چاپ ايران





نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: