به دنبال برگزاری جلسه انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ و انجمن پایرا در نمایشگاه IPEX:
علاقه‌مندی انجمن پایرا به فعالیت در ایران


انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ در سومین و چهارمین روز نمایشگاه IPEX موفق به برگزاری جلسات متعددی شده است. این انجمن موفق شده جلساتی را با انجمن آموزشی و پژوهشی پایرا انگلستان، فوگرا آلمان، انجمن صنعت چاپ انگلستان و شرکت نمایشگاهی کشور مالزی داشته باشد.
به گزارش اخبار چاپ، سومین و چهارمین روز نمایشگاه IPEX ره‌آوردهای قابل توجهی برای نماینده ایران در این نمایشگاه به همراه داشت. مسئولین و دست‌اندرکاران انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ که اولین و تنها غرفه‌گذار ایرانی در نمایشگاه IPEX انگلستان است، از حضور در این نمایشگاه رضایت دارند. جلال ذکایی در گفتگو با اخبار چاپ ضمن اعلام این خبر افزود: مخاطبان و بازدیدکنندگان حرفه‌ای و تخصصی نمایشگاه IPEX به صورت روزانه افزایش می‌یابند. بخش قابل توجهی از مخاطبان این نمایشگاه بازدیدکنندگان خارجی و بین‌المللی هستند.
وی در تشریح فعالیت‌های انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ تصریح کرد: این انجمن در روزهای سوم و چهارم نمایشگاه، جلسات متعددی را مجموعه‌ها و سازمان‌های آموزشی و پژوهشی بین‌المللی در محل غرفه خود برگزار کرد. در این جلسات مذاکرات قابل تأملی صورت گرفت؛ به گونه‌ای که می‌توان گفت چنانچه بتوانیم به اهداف مطرح در جلسات دست یابیم، بسیاری از مشکلات آموزشی و پژوهشی صنعت چاپ کشور در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و میان‌مدت مرتفع خواهد شد.
رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ، برگزاری جلسه مشترک با انجمن آموزشی و پژوهشی پایرا انگلستان را یکی از دستاوردهای مهم سومین نمایشگاه IPEX قلمداد کرده و اظهار داشت: موفق شدیم در سومین روز این نمایشگاه جلسه مشترکی با مسئولین و دست‌اندرکاران انجمن آموزشی و پژوهشی پایرا داشته باشیم. در این جلسه طرفین بر مبادله اطلاعات و انجام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مشترک تأکید کرده و ابراز تمایل کردند. مسئولان انجمن پایرا ضمن اظهار علاقه‌مندی از همکاری با انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ، خواستار ارائه اطلاعات صنعت چاپ ایران و کشورهای خاورمیانه توسط این انجمن شدند.
همکاری انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ و انجمن آموزشی و پژوهشی پایرا می‌تواند نقش مؤثری در آسیب‌شناسی، ریشه‌یابی و رفع مشکلات و معضلات صنعت چاپ ایران و کشورهای خاورمیانه داشته باشد. چرا که انجمن پایرا با آنالیز و طبقه‌بندی اطلاعات ارائه شده توسط این انجمن، گلوگاه‌ها و نقاط مشکل‌ساز صنعت چاپ در این کشورها را مشخص می‌نماید. در این صورت بهبود و رفع مشکلات موجود به سهولت انجام‌پذیر خواهد شد.
ذکایی، برگزاری جلسه‌ای راهگشا با انجمن فوگرا آلمان را از دیگر دستاوردهای حضور انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ در نمایشگاه IPEX دانسته و خاطرنشان کرد: در جلسه مشترکی که بین مسئولان فوگرا و انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ برگزار شد، مسئولان فوگرا به ارائه نیازهای آموزشی صنعت‌گران ایرانی در نمایشگاه دروپا اشاره کردند. به گفته این مسئولان، تعداد قابل توجهی از صنعت‌گران و کارشناسان صنعت چاپ ایران در نمایشگاه دروپا ـ 2008، نیازهای آموزشی خود را به انجمن فوگرا اعلام کرده بودند. لیکن به دلیل عدم ارتباط مداوم و سازمان‌یافته امکان رفع این نیازها از طرف فوگرا میسر نشده بود.
مسئولان فوگرا در این جلسه اعلام کردند در صورتی که انجمن بتواند نیازهای آموزشی فعالان صنعت چاپ در ایران را جمع‌آوری و دسته‌بندی نماید، این انجمن علاقه‌مند است که از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ، نسبت به رفع آن‌ها اقدام نماید.
نماینده انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ در نمایشگاه IPEX ، برگزاری جلسات مشترک با مسئولان و مدیران انجمن صنعت چاپ انگلیس و شرکت نمایشگاهی مالزی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و نمایشگاهی را از دیگر رویدادهای این نمایشگاه در روزهای سوم و چهارم عنوان کرد. وی در این خصوص گفت: نمایندگان انجمن صنعت چاپ انگلیس علاقه‌مند بودند تا با همکاری انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ دوره‌های آموزشی در داخل ایران برگزار نمایند. این کلاس‌های آموزشی در زمانبندی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت قابل برگزاری هستند.
جلال ذکایی در پایان به کم و کیف جلسه با شرکت نمایشگاهی کشور مالزی پرداخت. وی ضمن اشاره به علاقه‌مندی این شرکت به همکاری با انجمن گفت: شرکت نمایشگاهی کشور مالزی پیشنهاد داد انجمن در دو حوزه جذب بازدیدکننده و غرفه‌گذار در نمایشگاه‌های تهران و مالزی با این شرکت همکاری داشته باشد.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۲ خرداد


مقدم

ارتباطهاي برقرارشده درمورداموزش وپرورش باانجمن پايرا ازانگيس و انجمن فوگراازاتمان كه هردوازكشورهاي پيشرفته صنعت چاپ هستند ميتواند در صنعت چاپ ايران بسيار تاثيرگذار باشد





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: