عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با اخبار چاپ مطرح کرد:
بایدها و نبایدهای تشکیل فراکسیون چاپ در مجلس


با توجه به جایگاه صنعت چاپ در عرصه‌های گوناگون اقتصادی، صنعتی، فرهنگی، بازرگانی و... همچنین خلاءهای قانونی فراوان، این صنعت نیازمند داشتن فراکسیونی در مجلس است.

جمشید انصاری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با اخبار چاپ پیرامون تشکیل فراکسیون صنعت چاپ در مجلس گفت: تشکیل فراکسیون‌ها در مجلس بر اساس علاقه‌مندی و ضرورت‌های مربوط به حوزه‌های مختلف می‌باشد. اگر چنانچه کارشناسان، اساتید، مدیران، دست‌اندرکاران و دلسوزان صنعت چاپ اعتقاد دارند تشکیل فراکسیون مستقلی به منظور پیگیری امور مربوط به صنعت چاپ می‌تواند در بهبود وضعیت این صنعت مؤثر باشد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این نقطه‌نظر استقبال کرده و حاضر هستند امتیاز تأسیس و راه‌اندازی فراکسیون صنعت چاپ را در اختیار اهالی این صنعت قرار دهند.
در ادامه این گفتگو، وی ضمن اظهار بی اطلاعی از تاسیس شهرک چاپ و نیمه کار ماندن پروژه راه‌اندازی این شهرک، بیان داشت: مسئولیت پی‌گیری شهرک صنعتی چاپ بر عهده‌ی وزارت صنایع و شرکت شهرک‌های صنعتی تهران می‌باشد. تنها در صورتی کمیسیون‌های اقتصادی و صنعتی مجلس شورای اسلامی از موضوع مطلع می‌گردند که مشکلات و معضلات موجود به صحن مجلس یا دبیرخانه کمیسیون‌ها ارجاع داده شود. حال آن‌که تاکنون هیچ مسئله‌ای از راه‌های مذکور به کمیسیون‌ها یا هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارجاع نشده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خاتمه، با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در اختتامیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پیرامون واگذاری کارخانه‌ها به ناشران گفت: به طور قطع طرح چنین مسائلی مؤید اهتمام و توجه ویژه دولتمردان و مدیریت کلان اجرایی کشور به دو موضوع مهم و حیاتی اجرایی شدن مفاد اصل 44 قانون اساسی و صنایع فعال در کشور است. اما به نظر می‌رسد مسئولان اجرایی دولت بدون توجه به نظرات نمایندگان مجلس یا حداقل بدون مشورت با نمایندگان چنین طرحی را عنوان نموده‌اند. چرا که بنده به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون مرتبط با موضوع از چنین تصمیمی اطلاع ندارم. ناآگاهی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از این تصمیم ریاست محترم جمهوری نشان‌دهنده تصمیم یک‌جانبه از سوی ایشان است، حال آنکه بررسی چنین برنامه‌ها و تصمیم‌هایی نیازمند طرح در جلسات پیگیری و کارشناسی متعدد میان نمایندگان دولت و مجلس است. اگر دولت این درخواست را از نمایندگان داشته باشد، با کمال میل حاضر به همکاری در این امر مهم و خطیر هستیم.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۱ خرداد


توكلي عباس

با تقديم بهترين درود ها خدمت استاد جمشيد انصاري نماينده لايق و ارزشمند مردم استان رنجان در مجلس شوراي اسلامي ضمن تشكر از حسن نيت اين نماينده محترم. بنده معتقدم، تشكيل فراكسيون صنعت چاپ در مجلس شوراي اسلامي براي صنعت چاپ كشور يك ضرورت محسوب ميشود،





نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: