توسعه صنایع فروشگاهی و تنوع تکنیکهای عرضه کالا و خدمات از یکسو و آغاز موج برندزدگی در بین بخشی از خریداران، آینده عرضه کالاها را تغییر داده است. ترفندی که سالها پیش توسط برندهای بزرگ کنونی مثل سونی پایهگذاری شد، امروزه به راحتی به وسیله صاحبان فروشگاهها به کار گرفته میشود و این فروشگاهها هستند که برندهای موفق آینده خواهند بود.
در ششمین گردهمایی متخصصان بستهبندی، رضا نورایی به عنوان سخنران حضور داشت. وی با بیان نکات فوق ادامه داد: در جامعه کنونی این فروشگاهها هستند که حرف اول را در عرضه کالا میزنند و به عنوان تمام کننده بازار شناخته میشوند. فروشگاههای زنجیرهای بینالمللی با گردش مالی بسیار بالا به عنوان یک تهدید بزرگ برای برندهای مطرح محسوب میشوند.
در پایان این گردهمایی، وی با اشاره به اهمیت بستهبندی در عرضه کالا، تصریح کرد: بهترین راه بازریابی محصولات تولیدکنندگان کوچک، ارائه آن با برندهای فروشگاههای زنجیرهای میباشد. از طرفی عرضه کالا توسط خردهفروشان بزرگ در نهایت کمک به چاپگرها (در بحث بستهبندی) خردهفروشها و تولیدکنندهها میگردد.