مرتضی بایندریان، مدیرعامل تعاونی ناشران تهران:
حمایت از تولیدکنندگان کاغذ ایرانی؛ سپس واگذاری کارخانه‌های جدید


مرتضی بایندریان مدیرعامل تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران در گفتگو با اخبار چاپ، بر حمایت از تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایرانی تأکید کرده و افزود: باور من بر این است که ما باید کاغذ ایرانی استفاده کنیم.

به گزارش اخبار چاپ مرتضی بایندریان مدیرعامل تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران اظهار داشت: باور من بر این امر است كه ما باید كاغذ ایرانی استفاده كنیم زیرا توسعه و رشد صنعت چاپ و نشر می تواند رشد فكری و فرهنگی یك ملت را رقم بزند وبالا بردن سطح صنعت نشر نیز نیازمند حمایت دولت از كارنجات مربوط به آن است. در نتیجه این تعامل و ارتباط میان صنعت و فرهنگ، زمانی را شاهد خواهیم بود که دست واسطه‌ها و دلال‌های چینی و ژاپنی و... از بازار صنعت چاپ ایران کوتاه شود.
وی در ادامه پیرامون حمایت‌های دولت افزود: از آنجا كه در سالهای نه چندان دور سرمایه‌گذاری قابل توجهی در بخش تولید كاغذ و مقوا و تاسیس كارخانه‌های بزرگ و كوچك در این خصوص انجام شده(كارخانه كاغذ و مقوای پارس ،كارون،مازندران و ...)و متاسفانه امروزه شاهد تعطیل و ورشكستگی تعداد كثیری از آنها هستیم . به نظر میترسد بهتر باشد دولت در خصوص حمایت از این كارخانه ها اقدام نماید . بدیهی است اعطای وام‌های كم بهره و طولانی مدت می‌تواندتاثیر مطلوبی بر اقتصاد صنعت نشر داشته باشد ،حال اگر چنانچه این حمایت‌ها با مشورت دست‌اندركاران این صنعت صورت گیرد، قدر مسلم نتایج بسیار پرباری خواهد داشت
وی در پایان افزود: واگذاری و اعطای مدیریت كارنجات دولتی به واحدهای فعال در صنعت نشر و ناشران، نشان‌دهنده اهتمام و توجه دولت به این بخش است. اما زمانی می توانیم كیفیت را بالا برده و به شکوفایی فرهنگی جامعه کمک كنیم كه به تمام حیطه‌های موجود در صنعت چاپ و نشر توجه كرده و دل مشغولی‌هایی را كه هریك از مسولین این صنعت عظیم با آن مواجه هستند مرتفع كنیم. به نظر می‌رسد، بهتر آن است که پس از مرتفع نمودن این ناهمواریها، پیشنهادات جدید را مطرح کرده و پذیرا باشیم.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: