دوم تیر ماه سال جاری
همایش ملی نشر برگزار می‌شود


نخستین همایش ملی نشر که قرار بود در روزهای پنجم و ششم اسفند ماه سال 1388 برگزار گردد، در روز دوم تیر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش اخبار چاپ، دبیر نخستین همایش ملی نشر، با اشاره به تغییر زمان برگزاری این همایش از برگزاری آن در تیر ماه سال جاری خبر داد. دکتر علی فرازمند درباره به تعویق افتادن زمان برگزاری این همایش افزود: دلیل اصلی تعویق زمان برگزاری همایش ملی نشر، به حد نصاب نرسیدن مقاله‌های ارسالی از سوی کارشناسان حوزه نشر کشور بود. وی ادامه داد: صنعت نشر کشور با مسائل و مشکلات بسیاری روبرو است. مشکلاتی که رفع آن‌ها نیازمند همراهی کارشناسان صنعت نشر کشور است. لیکن متأسفانه کارشناسان و نخبگان این حوزه هیچ اقدام مثبت و سازنده‌ای به منظور رفع این مشکلات و معضلات انجام نمی‌دهند.
فرازمند یکی از راهکارهای اصلی رفع مشکلات موجود را در برگزاری نشست‌های تخصصی و نقد و بررسی کارشناسی و آسیب‌شناسی دقیق این مشکلات دانست و تصریح کرد: بررسی مباحثی چون مدیریت نشر، حقوق نشر، اقتصادی نشر، فناوری‌های نوین نشر، نشر الکترونیک و آموزش و پژوهش نشر در برنامه‌های همایش گنجانده شده است.
دبیر نخستین همایش ملی نشر از ترسیم فضای كلی نشر كشور به عنوان یكی دیگر از برنامه‌های همایش نام برد و یادآور شد: رفع نقایص مربوط به نشر كتاب در ایران و نیز راهكارهای مختلف تصحیح و چاپ كتاب‌های دانشگاهی نیز از دیگر موضوعات همایش به شمار می‌آید. وی، آسیب‌شناسی تالیف و ترجمه و آماده‌سازی كتاب‌های علمی را از دیگر رویكردهای همایش معرفی كرد.
از دیگر موضوعات مورد اشاره دکتر فرازمند، بررسی نقش صنعت چاپ در بهبود فرآیند صنعت نشر کشور بود. وی در این خصوص گفت: ارتباط و تعامل مستقیمی میان صنعت نشر و صنعت چاپ وجود دارد. این ارتباط به خصوص در جامعه ایران از پیوندهای مستحکمی نیز برخوردار است. چرا که جامعه ایران صنعت چاپ را در نشر خلاصه شده می‌انگارند و تعریف جامع آن‌ها از صنعت چاپ همان چیزی که خروجی آن را از طریق صنعت نشر مشاهده می‌کنند. از دیگر سو، صنعت چاپ به عنوان یک صنعت واسط عمل نموده و می‌توانند در آماده‌سازی و به‌سازی محصولات صنعت نشر نقش بسزایی داشته باشد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۲۸ ارديبهشت
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ بيست و هشتم ارديبهشتکلیدها : علی فرازمند همایش ملی نشر صنعت چاپ صنعت نشر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: