احمد ابوالحسنی در گفتگو با اخبار چاپ:
بخش خصوصی و صنفی صنعت چاپ، دارای توان بالقوه بسیاری است


نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران درخصوص چند و چون تحقق اهداف اصل 44 قانون اساسی و اجرایی شدن برنامه‌های رئیس جمهوری در این زمینه، با خبرنگار اخبار چاپ به گفتگو پرداخت.

به گزارش اخبار چاپ، و در پی سخنان ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مبنی بر واگذاری کارخانجات و مجموعه‌های صنعتی بزرگ دولتی به واحدهای صنعت چاپ و نشر کشور، نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران درخصوص چند و چون تحقق این اهداف و اجرایی شدن برنامه‌های رئیس جمهوری در این زمینه، با خبرنگار اخبار چاپ به گفتگو نشست.
احمد ابوالحسنی، نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران پیرامون نقش و جایگاه اتحادیه‌های صنعت چاپ کشور در راستای اجرایی شدن اهداف اصل 44 قانون اساسی، تصریح کرد: در حال حاضر ساختار اتحادیه‌های کشور به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد امکان پذیرش این مسئولیت را نداشته باشند. لیکن به باور بنده این ظرفیت به صورت بالقوه در اتحادیه‌های مرتبط با صنعت چاپ در سراسر کشور موجود است.
وی در خصوص چگونگی به فعلیت در آمدن این توان با اشاره به تغییر روند انتخاب اعضا هیات مدیره اتحادیه‌ها، گفت: شرایطی که امروزه بر فرآیند انتخابات و تعیین اعضای هیات مدیره و هیات رئیسه اتحادیه‌ها وجود دارد به شکلی است که افرادی به صورت سنتی و در قالب‌هایی ناکارآمد انتخاب می‌شوند. حال آنکه تحقق اهداف اصل 44 قانون اساسی نیازمند اتحادیه‌هایی است که با توان علمی و فنی بالا و قابل توجه در عرصه صنایع کشور وارد شده و توانایی‌های صنعت چاپ کشور را در ابعاد و حوزه‌های مختلف نمایان سازند. لذا به نظر می‌رسد بهترین و اصلی‌ترین راهکار توانمندسازی مجموعه‌ها، نهادها و سازمان‌های مرتبط با صنعت چاپ کشور، تغییر رویکرد در انتخاب اعضای هیات مدیره‌ها و شرایط عضویت در آن‌ها است.
نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران، یکی دیگر از راهکارهای توسعه این ساختارها و توانمندی‌سازی آن‌ها را در اصلاح قانون دانسته و ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و معضلاتی که امروزه اتحادیه‌های صنفی و به تبع آن اتحادیه‌های مرتبط با صنعت چاپ کشور با آن‌ها دست به گریبان هستند، قانون نظام صنفی حاکم بر کشور و اصناف است. به طور قطع این قوانین باید در مراجع ذیصلاح مورد بازنگری قرار بگیرند و متناسب با شرایط امروزین جامعه تدوین شوند.
ابوالحسنی در پایان به موضوع همگرایی انرژی‌های موجود در صنعت چاپ ایران اشاره کرده و افزود: توان و انرژی بسیار زیادی در مجموعه‌های صنعت چاپ کشور وجود دارد. این انرژی‌های پراکنده هیچ کدام به تنهایی توانایی دستیابی و فراهم‌آوری موقعیت‌های بسیار وسیع را ندارند. حال آنکه اگر همین انرژی‌ها پراکنده متراکم شوند و به صورت همگرا در یک راستا حرکت کنند، اقدامات بسیار اثربخشی را به انجام می‌رسانند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۲۸ ارديبهشت


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: