در حاشیه بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و با حضور رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:
نشر ،حلقه اتصال کمیسیون فرهنگی و وزارت ارشاد


در نشستی که در نمایشگاه تهران انجام گرفت حلقه اتصال کمیسیون فرهنگی با وزارت ارشاد اسلامی در خصوص حضور نماینده مجلس در جلسات کارگروه کتاب به تصویب رسید .

به گزارش اخبار چاپ، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که دیروز 20 اردیبهشت به همراه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد، در گفتگو با خبرنگاران و در خصوص ویژگی‌های بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیازمند مکان وسیع‌تر و مناسب‌تری می‌باشد. زیرا از چهار هزار ناشر فعال، در حدود دو هزار و 50 ناشر در نمایشگاه شرکت می‌کنند که این رقم نشان‌دهنده اشتیاق ناشران برای حضور در این رویداد مهم اقتصادی ـ فرهنگی و بازار جهانی کتاب می‌باشد. به همین دلیل بالطبع لازم است این نمایشگاه در فضای مناسب‌تر و وسیع‌تری برگزار شود. بدیهی است در این صورت، حضور ناشران افزایش پیدا خواهد کرد.
وی افزود: بررسی اختصاص مکان مناسب‌تر به منظور برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب و دیگر مواردی که در این خصوص وجود دارد، در کار گروه فرهنگ و هنر بحث و تبادل نظر و نهایت تصمیم‌گیری خواهد شد. و لازم به ذکر است که همکاران ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاششان را جهت ارائه امکانات مناسب و مطلوب به مخاطبین معطوف کرده و می‌کنند.
سیدمحمد حسینی تصریح کرد: برای اولین بار تسهیلاتی را برای دانشجویان در نظر گرفته‌ایم. از آن جمله می‌توان به تخفیف 50 درصدی کتاب اشاره کرد. از دیگر سو، برای مخاطبین دیگر نیز امکانات قابل توجهی نظیر ارتباط مستقیم نویسندگان و اهل قلم با مردم و... را به منظور بالا بردن سطح و سواد فرهنگی آحاد جامعه در کشور به وجود آورده‌ایم.
وی در پایان پیرامون نشست مشترک بین رئیس و اعضای کمسیون فرهنگی مجلس با وزیر و معاونین وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در سالن تشریفات بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان داشت: مباحث مطرح شده بیشتر حول محور مکان و بالا بردن تعداد نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود. علاوه بر آن مباحثی مانند کارگروه کتاب نیز بیان شد که اکثر حاضرین در جلسه علاقه‌مندی خود را به این موضوع ابراز کرده و نشان دادند. یکی از اصلی‌ترین نتایج این جلسه، تصویب حضور نماینده کمیسیون فرهنگی در این کار گروه بود. در صورت حمایت و یا قانون‌گذاری، عضو حاضر در کار گروه بتواند مسئله را در مجلس مطرح نماید. البته تصویب نهایی این موضوع، موکول به مطرح شدن این طرح در دولت شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ بيست و دوم ارديبهشتکلیدها : محمد حسین حسینی کمیسیون فرهنگی کارگروه کتاب


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: