قصه‌ی مظلومیت چاپ از زبان معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
دفتر امور چاپ همچنان بلاتکلیف


محسن پرویز، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاحیه بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با خبرنگاران به گفتگو پرداخت.
محسن پرویز، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاحیه بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با خبرنگاران به گفتگو پرداخت. وی در سخنانی وضعیت صنعت چاپ کشور را بسیار نامساعد ارزیابی کرده و خواستار عزمی ملی برای رفع این مشکلات شد. وی با اشاره به ظرفیت‌ ها و قابلیت ‌هایی که در صنعت چاپ ایران وجود دارد، اذعان کرد: امروزه مشکلات و مسائل متعددی بر سر راه توسعه و پیشرفت صنعت چاپ در ایران به وجود آمده است. رفع این مشکلات و کمبودها نیز تنها در سایه اهتمام ملی و همگانی امکان‌پذیر و میسر خواهد بود.

پرویز در پاسخ به خبرنگار اخبار چاپ پیرامون وضعیت حاکم بر دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زمان احتمالی تعیین مدیرکل این دفتر، گفت: در برنامه‌ریزی‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کوچک کردن ساختار این وزارتخانه در دستور کار قرار دارد. از این رو، بسیار احتمال دارد که دفتر امور چاپ با یکی از دفاتر کل دیگر ادغام شده و هر دو در قالب یک ساختار فعالیت نمایند. بدین جهت در حکم سرپرستی آقای افراش (یوسف افراش سرپرست موقت دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) ذکر کرده‌ام که ایشان تا زمان تعیین تکلیف دفتر امور چاپ در این سمت مشغول به فعالیت خواهند بود.

در پایان، خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار چاپ درخصوص زمان تعیین تکلیف دفتر امور چاپ سوال کرد. محسن پرویز در پاسخ گفت: ساختار جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از عید به تصویب رسیده است. قرار بود که در همان تاریخ این ساختار جدید ابلاغ شود که متأسفانه تاکنون بیش از یک ماه و نیم تأخیر داشته است.

اجرایی شدن ساختار جدید باید به تصویب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده مقام معظم رهبری برسد.

به نظر می‌رسد مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه چندانی به تشکیلات دفتر امور چاپ نداشته و فراصنعت چاپ همچنان بلاتکلیف می‌ماند
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۱۸ ارديبهشت
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ هجدهم ارديبهشتکلیدها : محسن پرویز دفتر امور چاپ ساختار جدید


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: