در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صورت گرفت
سرانجام پس از سال‌ها


یوسف افراش سرپرست دفتر امور چاپ وزارت ارشاد در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار چاپ پیرامون موضوعات صنعت چاپ که توسط مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون اول رئیس جمهوری در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مطرح شد، گفت : بیان مسائلی نظیر وام‌های بی‌بهره برای صنعت‌گران چاپ و به وجود آوردن ویترین کتاب در شهرستان‌ها افق تازه‌ای را برای این صنعت ترسیم می‌کند.
یوسف افراش سرپرست دفتر امور چاپ وزارت ارشاد در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار چاپ پیرامون موضوعات صنعت چاپ که توسط مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون اول رئیس جمهوری در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مطرح شد، گفت : بیان مسائلی نظیر وام‌های بی‌بهره برای صنعت‌گران چاپ و به وجود آوردن ویترین کتاب در شهرستان‌ها افق تازه‌ای را برای این صنعت ترسیم می‌کند. از طرفی بیان دغدغه‌های صنعتگران چاپ آن هم از چند ناحیه نشان‌دهنده‌ی تحولی ایست که ما را امیدوارتر می‌کند.

وی افزود : اگر ما بتوانیم شعارگرایی را کم کرده و به سطح عمل برسانیم شاید بیشتر بتوانیم جواب‌گوی نیاز تلاشگران و صنعتگران چاپ باشیم. البته باید متذکر شوم مطرح شدن مشکلات چاپ و گفتگو برای حل آن‌ها همه و همه نشان‌دهنده بهایی‌ است که در این دوره به این فرا‌صنعت می‌گذارند.

سرپرست دفتر امور چاپ وزارت ارشاد در پایان تصریح کرد همانطور که می‌دانیم: کتاب و چاپ رابطه تنگاتنگی با هم دارند. بدین جهت هر چقدر صنعت چاپ پویاتر شود تاثیر بسزایی در نشر دارد. از دیگر سو، هرچه دایره صنعت چاپ وسیع‌تر شود، تاثیر مطلوب‌تری برای مخاطبان کتاب داشته و گستره‌ی مطالعاتی آنان را افزایش خواهد داد.


منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۱۶ ارديبهشت
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ شانزدهم ارديبهشتکلیدها : افراش سرپرست دفتر امور چاپ صنعت چاپ


جواد زارع

سالی که نکوست از بهارش پیداست





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: