هفت خان رستم یا سمینار گرافیک و تولید چاپ
عدم هماهنگی برگزار کنندگان با دانشگاه الزهرا گریبان خبرنگاران تخصصی را گرفت


سمینار گرافیک و تولید، چاپ روز سه شنبه 14 اردیبهشت سال جاری در دانشگاه الزهرا برگزار شد. این مراسم در ساعت 10 صبح آغاز به کار کرد که به دلیل ناهماهنگی‌های روابط عمومی با دانشکده هنر و محدودیت‌های موجود جهت حضور خبرنگاران در دانشگاه الزهرا مشکلاتی را به ‌وجود آورد.

در این سمینار اشرف السادات موسوی‌لر، استادیار و عضو هیات علمی گروه گرافیک و پژوهش و هنر دانشگاه الزهرا، پوپک فرزانه‌پور مدرس دانشکده هنر دانشگاه الزهرا و دانشیار چاپ و نشر، کامبیز خالقی‌زاده مدیر منطقه ایران شرکت هایفلکس و مجید زمانی کارشناس چاپ و نشر به عنوان سخنران حضور داشتند. سخنرانان سمینار گرافیک و تولید چاپ به بیان نکات آموزشی درخصوص رشته‌های چاپ و گرافیک پرداختند.

در این سمینار کامبیز خالقی‌زاده مدیر منطقه ایران شرکت هایفلکس به موارد راهبردی و آموزشی مورد نیاز دانشجویان چاپ و گرافیک اشاره کرد و گفت: القای مفاهیم پایه مدیریت، شناخت دقیق از انواع رویكردهای مدیریت مورد استفاده در چاپ و نشر، توجیه سیستم‌های اتوماسیون مدیریت، تولید و بازرگانی، شناخت تولید چاپ، گرافیك به عنوان راهكاری نوین در راستای بهبود كیفیت محصولات چاپ و... از جمله عملکردهایی است که با در نظر گرفتن آن می‌توانیم کیفیت را در هر دو حوزه بالا برده و محصول مطلوب مخاطب را بدست آوریم.

وی در ادامه به فرصت‌هایی که ترکیب سه مرحله‌ی پیش از چاپ، پس از چاپ و چاپ در یک مکان به وجود می‌آورد، پرداخت و گفت : امروزه فاصله‌های بین سه بخش مهم پیش از چاپ، پس از چاپ و چاپ از بین رفته و تمامی این مراحل زیر یک سقف و با ایجاد هماهنگی‌های حداکثری مشغول به فعالیت هستند؛ اما آیا با نزدیک کردن این سه بخش و حتی از بین بردن فاصله مکانی آنها از یکدیگر به فن‌آوری برتر رسیدهایم؟ باید گفت نزدیک شدن این سه بخش در یک مکان و قرارگرفتن آنها بدون ساختار هماهنگ‌کننده تفاوتی با روش سنتی  ندارد. حتی بسیاری مشکلات جدید و غیر قابل پیش‌بینی را نیز به وجود خواهد آورد.

در این مراسم پوپک فرزانه‌پور نیز به نکاتی در خصوص گرافیک و مشکلاتی که دانشجویان گرافیک با آن روبرو هستند اشاره کرده و اظهار داشت: اولین مشکل دانشجوی گرافیک عدم آشنایی با چاپخانه است. همین موضوع باعث شده مسئولان دانشگاه، workshop ‌هایی را برای آشنایی دانشجویان با محیط چاپ و مراحل مختلف فنی آن برگزار نمایند.

در پایان سمینار، تعدادی از حاضران که بیشتر دانشجویان رشته گرافیک دانشگاه الزهرا بوده، و جای خالی دانشجویان چاپ را نیز پر کرده بودند، به بیان مشکلات خود چه در زمان تحصیل و چه بعد از فارغالتحصیلی پرداختند. این عده از دانشجویان با بیان مشکلات و مسائل متعددی که در دوران تحصیل و پس از اتمام تحصیل با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، از مسئولان راهنماییهای لازم را برای حل مشکلاتشان خواستار شدند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۱۶ ارديبهشت
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ شانزدهم ارديبهشتکلیدها : دانشگاه الزهرا سمینار گرافیک و تولید چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: