داریوش نثاری:
88 سال رکود اقتصادی صنعت چاپ بود/ بی‏مهری به تولید ادامه دارد


ابار چاپ: یک کارشناس صنعت چاپ معتقد است: صنعت چاپ در سال گذشته با رکود اقتصادی مواجه بود.

داریوش نثاری با اعلام این مطلب به اخبار چاپ گفت: با توجه به سیل واردات در سال گذشته و همچنین رکود اقتصادی، کار بیشتر کارگاههای مرتبط با صنعت چاپ با رکود مواجه بود. بی مهری به تولید داخلی درباره این صنعت هم صدق می کرد و سبب بحران در این صنعت نیز شد.

وی افزود: آنچه که این صنعت خارج از توجه به مسائل اقتصادی نیاز دارد، انجام کار مطالعاتی در همه حوزه‏هاست. چون برای انجام هر کاری باید بر اساس شناخت کامل حرکت کنیم.

نثاری بررسی مقولاتی چون ورادات کاغذ، تولید مرکب، چاپ لفاف، بسته بندی، آموزش صنعت چاپ، سطح مهارت‏ها و مدیریت نیروی انسانی، رشد بهره وری، بهداشت و ایمنی در محیط کار و ... را از الزامات مطالعه درباره این صنعت دانست و افزود: تنها با بررسی و مطالعه کارشناسی است که می توانیم رشد خوبی را در این صنعت شاهد باشیم.

وی درباره کاغذ مصرفی در صنعت چاپ گفت: ما عمدتا واردکننده کاغذ هستیم بنابراین باید برنامه ریزی هایی انجام شود تا به طور جدی به مقوله بازیافت کاغذ توجه کنیم. چون سالانه یک میلیارد دلار صرف واردات کاغذ می شود و بی توجهی به مقوله ای همچون بازیافت کاغذ می تواند به صنعت چاپ ضربه بزند.

نثاری در بررسی رویدادهای صنعت چاپ در سال گذشته گفت: از جمله اتفاقات سال گذشته می توان به نمایشگاه پکو و جشنواره صنعت چاپ اشاره کرد. من نمایشگاه پکو را به این دلیل که نتوانسته بود افراد مرتبط با صنایع چاپ و بسته بندی را از کشورها عضو گرد هم آورد، موفق ارزیابی نمی کنم. متاسفانه افراد پاسخ گو و آگاهی در غرفه های کشورهای عضو حضور نداشتند که این نمایشگاه بتواند دریچه ای برای ورود ما به بازارهای چاپ و بسته بندی کشورهای عضو اکو شود.

این کارشناس صنعت چاپ جشنواره صنعت چاپ و خصوصا بخش مسابقات تخصصی را در سال 88 مثبت ارزیابی کرد و گفت: بخش مسابقات به عنوان مهم ترین حلقه ارتباطی صنف چاپ در طول سال، در سال گذشته توانست زمینه ارتباط نزدیک تر متخصان و اهالی صنعت چاپ را فراهم آورد و از این طریق به اشاعه اطلاعات فنی این حوزه کمک کند. از این نظر می توان بخش مسابقات تخصصی را مثبت ارزیابی کرد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۲۹ فروردين
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ بيست و نهم فروردينکلیدها : داریوش نثاری تولید کارشناس صنعت چاپ بحران


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: