محمد حسین رحیمی یگانه مطرح کرد
پیشنهاد برگزاری نشت میان مسوولان آموزشی و اتحادیه‏ها/ امکانات آموزشی کم است


اخبار چاپ: یک مدرس دانشگاه معتقد است: امکانات آموزشی صنعت چاپ با تعداد دانشجویان این حوزه سنخیتی ندارد.

محمدحسین رحیمی یگانه مدرس مرکز آموزش علمی کاربردی شماره 5 فرهنگ و هنر با اعلام این مطلب به اخبار چاپ درباره وضعیت آموزش چاپ در سال گذشته گفت: از نظر امکانات ابتدایی در کلاس‏ها با مشکلاتی روبرو بودیم اما سال 88 از نظر حجم پذیرش دانشجو، سال خوبی بود. همه ساله تعداد زیادی دانشجو در رشته چاپ پذیرفته می‏شوند که  بیشتر آنها در مراکز علمی کاربردی تحصیل می کنند. ولی در کل با توجه به کم بودن امکانات آموزشی به راندمان مورد نظر دست پیدا نکردیم.

وی در بررسی فعالیت های آموزشی در سال گذشته گفت: برگزاری اولین کنفرانس ملی مدیریت در کیفیت در سال گذشته با استقبال دانجشویان صنعت چاپ مواجه شد و توانست آنها را با حال و هوای کیفیت در این صنعت آشنا کند. کارگاههای آموزشی این کنفرانس مکمل مباحث آموزشی بود و راه را برای توجه جدی به مقوله کیفیت باز کرد.

رحیمی افزود: آموزش محدود به کلاس‏های دانشکده، نمی تواند برای دانشجویانی که قصد دارند بعد از اتمام تحصیلات در محیط کارگاههای صنعت چاپ مشغول به کار شوند، کافی باشد. بنابراین برگزاری این کنفرانس در محل شرکت افست زمینه خوبی برای آشنایی دانشجویان با محیط‏های صنعتی فراهم کرد.

وی گفت: اگر بدنه صنعت چاپ ارتباط بیشتری با دانشگاه برقرار کند، دانشجویان از حال و هوای تئوریک صرف دور می شوند و در کارگاههای صنعتی به صورت عملی نیز با این صنعت آشنا خواهند شد.

این مدرس استانداردسازی در چاپ، در پاسخ به این سوال که برای به وجود آمدن تعامل بیشتر میان محیط‏های آکادمیک و بدنه صنعت چاپ چه فعالیت هایی باید انجام شود، گفت: لازمه این اتفاق فرهنگ سازی است. چاپخانه داران باید به این باور برسند که برای گسترش و رشد صنعت چاپ به اهرم آکادمیک احتیاج داریم.

وی نشست‏های مشترک میان مراکز دانشگاهی، اتحادیه‏ها و انجمن‏های فعال در زمینه صنعت چاپ را نیز از دیگر زمینه هایی دانست که می تواند به فراهم ساختن زمینه های تعامل میان دانشگاه و صنف صنعت چاپ بینجامد. به گفته وی این نشست‏ها در ابتدا می تواند به صورت نمادین میان مسوولان برگزار شود تا آرام آرام دانشجویان به محیط های صنعتی وارد شوند.

رحیمی یگانه در پایان گفت: لازم است برای چاپخانه هایی که دانشجویان را به عنوان کارآموز به کار می گیرند یارانه هایی در نظر گرفته شود چون برای چاپخانه داران مهم است که نیروهای تمام وقت به کار بگیرند و دانشجویان به دلیل حضور در کلاس نمی‏توانند به صورت تمام وقت در چاپخانه حضور داشته باشند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۲۸ فروردين
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ بيست و هشتم فروردينکلیدها : محمد حسین رحیمی یگانه رحیمی چاپ مدرس مرکز 5 اتحادیه


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: