چشم بادامی‏ها قیمتشان را پائین‏تر از حد معمول نگه داشته‏اند؛
درگیری اتحادیه اروپا و چین؛ این بار بر سر کاغذ


اخبار چاپ: در پی متهم شدن تولید كنندگان كاغذ چینی به اینكه كاغذ گلاسه مرغوب را "با قیمتی پایین‌تر از حد معمول" در بازار اروپا فروخته‌اند، كمیسیون اروپا تحقیقات خود را آغاز كرد.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از پرینت ویك، به دنبال اعلام این اتهام كه توسط اتحادیه اروپایی سازندگان كاغذ، سپی فاین (Cepifine) در آغاز سال میلادی جاری اعلام شد، تحقیقات رسمی از 18 فوریه آغاز گردید تا به بررسی این مساله بپردازد كه آیا محصول در حال فروش ارزان‌قیمت در اروپا هست یا خیر و این‌كه آیا به صنعت اروپا "ضربه مالی" وارد آورده است یا نه.

مدیر عامل سپی فاین، فرانك لیركوت، گفت تولیدكنندگان چینی "خیلی سلطه‌جو" بوده‌اند و قیمت‌ها را "به میزان توهم‌بر‌انگیزی" شكسته‌اند.

او گفت: "بر اساس اطلاعات و شواهدی كه فراهم كرده‌ایم، كمیسیون این تصمیم دشوار را گرفته است كه تحقیقات را آغاز كند. ما درپی به دست آوردن حمایت نیستیم بلكه زمین بازی هموار می‌خواهیم. كاملا آشكار است كه آنها با قیمتی پایین‌تر از قیمت تمام‌شده در حال فروش هستند."

سخنگوی APP ، استوارت اندروز گفت: " تحمیل عوارض گمركی برفروش کالای خارجی به قیمتى ارزانتر از بازار داخل،  با به هم ریختن قیمت بازار و بالا بردن بیهوده قیمت تمام شده، به صورت مصنوعی قیمت صنایع چاپ را بالا می‌برد. دقیقا در زمانی كه لازم است قیمت صنایع چاپ در اروپا كاهش یابد، تحقیقات بر ضد این ارزان‌فروشی می‌تواند عكس این نتیجه را به بار آورد."

 APP گفته است هرگز وارد فعالیت‌هایی كه بتواند صدمه اعلام‌شده را به صنعت اتحادیه اروپا وارد آورد، نشده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ جمعه ۲۷ فروردين
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ بيست و هفتم فروردينکلیدها : چین اروپا APP کاغذ گلاسه


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: