بابک عابدینی، عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ:
می‏خواهیم باز هم پکو را برگزار کنیم


اخبار چاپ: یک عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ معتقد است مهمترین اقدام این اتحادیه در سال گذشته برگزاری نمایشگاه پکو بوده است.

بابک عابدینی عضو هیات مدیره و خزانه دار اتحادیه صادرکنندگان خدمات صنعت چاپ در گفتگو با اخبار چاپ ضمن اعلام این مطلب گفت: این نمایشگاه که اولین نمایشگاه بین المللی در سطح  کشورهای عضو اکو بود، با وجود وقت کم، به خوبی برگزار شد.

وی افزود: بازدیدکنندگان خارجی استقبال خوبی از این نمایشگاه داشتند و از امکانات چاپ و بسته بندی ایران متعجب بودند.

عابدینی در ارزیابی فعالیت های سال 88 اتحادیه گفت: به دلیل اهمیت نمایشگاه پکو، بیشترین توان ما روی گرفتن مجوز برگزاری نمایشگاه و سپس برگزاری آن در شهر مشهد صرف شد.

خزانه دار اتحادیه صادرکنندگان در پاسخ به این سوال که نمایشگاه پکو تا چه حد توانست در راهیابی ایران به بازارهای هدف صنعت بسته بندی در منطقه موثر باشد، گفت: فکر می کنم که تاثیر مثبتی داشت چون تعدادی از کارخانه های تولید ماشین آلات صحافی و بسته بندی موفق شدند صادرات خود را به کشورهای همسایه شروع کنند و برخی از چاپخانه ها نیز قرادادهایی با کشورهای عضو اکو منعقد کردند.

وی افزود: با وجود این موفقیت ها نمایشگاه پکو چالش هایی هم داشت و می توانست بهتر از اینها برگزار شود. اما به خاطر کمبود وقت نتوانستیم برنامه ریزی کاملی برای آن انجام دهیم.

عابدینی درباره برنامه های سال 89 اتحادیه نیز گفت: پیگیری برگزاری دومین دوره نمایشگاه پکو و برگزاری جشنواره طراحی صنعت چاپ و بسته بندی از مهم ترین برنامه های اتحادیه در سال جاری است. هماهنگی با کشورهای منطقه برای چاپ کتاب های درسی آنها در ایران نیز از برنامه های ما در سال جاری است.

وی برنامه ریزی برای شرکت در نمایشگاه آی پکس را هم از برنامه ای اتحادیه ذکر کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم زمینه حضور اعضای اتحادیه را در این نمایشگاه فراهم کنیم. بحث هایی هم درباره گرفتن غرفه در این نمایشگاه داریم که ان شاء الله به نتیجه برسد.

عابدینی درباره حضور ایران در بازارهای چاپ و بسته بندی منطقه گفت: اتحادیه صادرکنندگان برای حضور برنامه ریزی شده ایران در بازارهای منطقه به حمایت سازمان توسعه تجارت نیاز دارد. چون بازاریابی در منطقه هزینه بر است و اتحادیه به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی به تنهایی توان آن را در اختیار ندارد.

وی در پایان گفت: ما ناوگان بزرگی در چاپ و بسته بندی داریم و اگر بتوانیم زمینه حضور بنگاههای کوچک چاپ و بسته بندی خود را در بازارهایی که در حال حاضر در دستان کشورهای چین، امارات، ترکیه و پاکستان است، فراهم کنیم، می توانیم در جهت رشد صنعت چاپ و بسته بندی در کشور گام های بزرگی برداریم.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۱۸ فروردين
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ هجدهم فروردينکلیدها : بابک عابدینی پکو جشنواره ترکیه پاکستان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: