گوردون براون می‏خواهد دولتی بدون کاغذ داشته باشد
جدال انگلستان با صنف چاپ


اخبار چاپ: نخست وزیر انگلستان، برنامه‌هایی برای ایجاد یك كشور بدون كاغذ در چهار سال آینده اعلام كرد كه در آن مراكز كاری، گذرنامه، گواهی رانندگی و ...بصورت آن لاین در دسترس خواهند بود.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از پرو پرینت، گوردون براون در سخنانی با ترسیم تصویری از یك انگلستان دیجیتال برنامه‌هایی را برای وب‌سایت‌های شخصی انگلیسی‏ها كه در آن به خدمات دولتی دسترسی خواهند داشت با عنوان(دولت من) اعلام كرد.

بنا بر اظهارات نخست وزیر، دولت می‌تواند با تجهیز شهروندان انگلیسی به اینترنت‌های پرسرعت،900 میلیون یورو در سال را به راحتی ذخیره كند.

او گفت: ما می‌دانیم كه برای هر فعالیتی در زمینه خدمات دولتی كه به صورت اینترنتی انجام می‌شود به نسبت وقتی كه كار به صورت تلفنی انجام می‌شود در زمینه اداری و پرسنلی 3.30 یورو صرفه‌جویی داریم و ضمنا با استفاده از اینترنت، به نسبت پر كردن فرم‌های كاغذی و یا نامه‌نگاری معمولا می‌توانیم هر بار تا 12 یورو صرفه‌جویی كنیم.

با این حال فدراسیون صنایع چاپ انگلیس (BPIF) هشدار داده است اگر برنامه‌های دولت همین‌گونه پیش رود، یك كشور بدون كاغذ می‌تواند به كشوری "بی‌هویت" تبدیل شود.

اندرو براون، مدیر صنفی امور چاپ در BPIF گفت: اگر این تكنولوژی با درایت پیاده نشود مردم از استفاده از آن امتناع می‌كنند و از دولت به دلیل تحمیل آن خواهند رنجید.با این حال حداقل دولت به جای آن‌كه بهانه كند كه به دلایل اكوسیستمی و برای نجات كره زمین این كار را می‌كند، پذیرفته است كه هدفش از بكارگیری این سیستم جدید صرفه جویی است.بنابراین امیدواریم لازم نباشد یادآوری كنیم كه كاغذ از جمله منابع تجدیدشدنی است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۱۶ فروردين
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ شانزدهم فروردينکلیدها : گوردون براون تنگلستان دولت کاغذ چاپ صرفه جویی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: