محسن پرویز در گفت و گو با اخبار چاپ:
احتمال حذف دفتر چاپ ارشاد/ حمزه ای پیشنهاد رسانه‏ها است/ بخش صنعتی چاپ باید در اختیار وزارت صنایع باشد


اخبار چاپ: محسن پرویز می‏گوید: خبر انتصاب آقای حمزه‏ای را اولین بار از رسانه ها شنیدم و فکر کردم دوستان رسانه ایشان را به عنوان گزینه پیشنهادی مطرح می کنند، برای همین اطلاعاتی را درباره سوابق کاری ایشان گرفتیم.

محسن پرویز که در حاشیه مراسم پایانی یازدهمین جایزه کتاب فصل با  اخبار چاپ سخن می‏گفت، افزود: درگذشته با حمزه ای در یکی از مذاکرات هم صحبت شده بودیم، اما شناختی ازایشان نداشتم. بنابراین از دوستان مجموعه سولاتی کردم و آنها سابقه فعالیت های وی را یادآوری کردند و من تصمیم گرفتم او را به عنوان پیشنهاد رسانه ها برای جانشینی جناب ذکایی در نظر بگیرم.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد، در پاسخ به این پرسش که آیا حمزه ای تنها گزینه تصدی این مسئولیت است یا آنکه افراد دیگری نیز برای این سمت مطرح هستند؟ تاکید کرد: ما پیام رسانه‏ها را دریافت کردیم و ایشان را گزینه پیشنهادی رسانه‏ها در نظر گرفتیم، قطعا در مجموعه وزارت ارشاد و خارج از وزاتخانه افرادی هستند که صلاحیت تصدی این مسئولیت را دارند، و ما صلاحیت آنها را نیز بررسی می کنیم. همچنین آقای ذکایی نیز دو تن را به غیر از آقای حمزه‏ای پیشنهاد کرده بود که همه این تصمیم گیری‏ها منوط به تغییرات ساختاری در وزارت ارشاد است و ما باید منتظر بمانیم تا تکلیف این تغییر و تحولات روشن شود.

وی درباره این موضوع که با اعمال تغییرات ساختاری در مدیریت وزارت  ارشاد، آیا دفتر چاپ ارشاد منحل می شود؟ گفت: بحثی برای منحل شدن این دفتر نشده است و کاربرد این لفظ خوب نیست، اما ممکن است در ساختار آتی وزارتخانه، دفتری به نام دفتر امور چاپ نداشته باشیم.

به گفته پرویز بر اساس لایحه مدیرت خدمات دولتی، نمودار تشکیلاتی نوینی برای وزارتخانه‏ها تعریف شده است که بر اساس آن کلیه وزارتخانه ها باید با پنج معاون و 25 اداره کل یا دفتر اداره شود.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در ادامه توضیح داد: در راستای اجرای این لایحه، گروهی در وزارت ارشاد مسئول بررسی ساختار جدید هستند که نتیجه کار این گروه زمانی که نهایی شد، باید به تایید وزیرارشاد و معاون راهبردی ریس جمهوربرسد، بنابراین تا آن زمان نمی‏توان درباره چگونگی تغییرات صحبت کرد. در صورتی که دفتر امور چاپ در ساختار جدید وجود داشته باشد درباره مدیر کل آن تصمیم می‏گیریم و صلاحیت آقای حمزه ای را بررسی می‏کنیم.

وی در ادامه همچنین ضمن تکذیب خبر الحاق دفتر امور چاپ به ادارات معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تصریح کرد: بحث الحاق این دفتر به هیچ اداره‏ای مطرح نشده است، اما باید منتظر تغییر و تحول در ساختار و چارت مدیریتی وزارت ارشاد ماند و دید که کدام یک از ادارات به همان شکل باقی می ماند و در کدام یک تغییر و تحولی ایجاد می شود، اما این تغییرات به معنای ادغام نخواهد بود، تنها ممکن است در ساختار آتی دفتری به نام دفتر امور چاپ ارشاد نداشته باشیم.

محسن پرویز همچنین درباره شایعه قرار گرفتن دفتر امور چاپ تحت مدیریت وزارت صنایع نیز گفت: این خبر پایه و اساسی ندارد، هنوز چیزی در این مورد تصویب نشده است، این مسئله صرفا یک بحث مشورتی بود که ما نیز نظر خود را مطرح کردیم. اگر قرار بر این باشد، باید دائم در وزارتخانه‏ها شاهد تغییر ساختار باشیم، چرا که اغلب ما  نسبت به خیلی از مسائل انتقاد داریم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: درباره این که وزرات صنایع نقش مهمی در حوزه چاپ دارد، تردیدی نیست. همانطور که نقش وزارت ارشاد در این حوزه قابل تردید نیست. اصل اساسی این است که آنچه مربوط به حوزه فرهنگ است، باید در حیطه اختیارات وزارت ارشاد باقی بماند و آنچه که مرتبط با بخش صنعتی چاپ است در حیطه وظایف وزارت صنایع باشد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ چهارشنبه ۱۹ اسفند
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ نوزدهم اسفندکلیدها : پرویز معاون فرهنگی صنایع ذکایی حمزه‏ای رسانه


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: