به گزارش اخبار چاپ و به نقل از پرینت ویك، در آخرین گردهمایی رسانهای آیپكس، «ترور كرافورد» مدیر این نمایشگاه اعلام كرد سازندگان دستگاههای چاپ دیجیتال حدود 38 درصد از فضای نمایشگاهی را به خود اختصاص خواهند داد در حالیكه تنها 26 درصد از فضا برای آنها رزرو شده بود. به گفته وی «اوضاع بازار نسبت به شش ماه پیش مثبتتر است و امید بیشتری در هوا به مشام میرسد»
از ده شركتكننده برتر این نمایشگاه، هشت شركت سازنده دستگاههای دیجیتالی به شمار میآیند در حالی كه دو شركت باقیمانده در واقع غولهای چاپ یعنی هایدلبرگ و فرایدهایم هستند.
كانن فضایی را كه گرفته بود دو برابر نموده و اعلام كرده است بر ابزارهای توسعه تجارت و برنامههای مربوط به آن تمركز خواهد كرد.
از همه چشمگیرتر اچ پی است كه در فضایی در حدود 3000 متر مربع (از كل فضای صدهزار متری نمایشگاه) حضور خود را تا چهل درصد افزایش داده است.
در این میان زیراكس نیز با وجود كوچكتر كردن غرفهاش نسبت به آیپكس 2006 باز هم در كنار فوجی و كانن بین پنج شركتكننده بزرگ این نمایشگاه از نظر فضای غرفهای به حساب میآید.
فرانسوا مارتین، یكی از مدیران بازاریابی راه حلهای گرافیكی در اچ پی میگوید بالا رفتن حضور چاپگرهای دیجیتالی در آیپكس امسال نتیجه بحران اقتصادی بوده است: “نیاز فوری به مدلهای تجاری جدید به معنای آن است كه بازار چاپگرهای دیجیتالی نسبت به تكنولوژیهای آنالوگ ضربه كمتری خورده است.»
با این حال چاس مولونی، مدیر بازاریابی ریكو در انگلستان كه در این نمایشگاه پرینترهای Pro C720 و C720 S خود را به نمایش خواهد گذاشت عقیده دارد هنوز بین تكنولوژی لیتو و دیجیتال موازنه برقرار است: ”من هنوز عقیده دارم برای هر دوی اینها در بازار فضا هست. من كفه ترازو را در حوزه دیجیتال سنگینتر از لیتو نمیبینم. آنچه مهم است تمركز بر نیاز و تقاضای مشتری است.»