وصفی خبر داد
چین و روسیه در نمایشگاه کتاب تهران


اخبار چاپ: مسئول بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران از حضور پُررنگ چین و نخستین شرکت ناشران روسی در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از مهر، محمدرضا وصفی با اعلام این خبر گفت: روسیه که سال گذشته نمایشگاه کتابش به صورت سمبلیک در نمایشگاه کتاب تهران حضور یافته بود، امسال برای نخستین بار با ناشرانش به ایران می‌آید.

وی همچنین با اشاره به درخواست مسئولان نمایشگاه کتاب چین از ایران برای اختصاص فضای بیشتری به ناشران این کشور در نمایشگاه کتاب تهران، افزود: امسال سعی می‌شود ظرفیت بیشتری به این کشور اختصاص پیدا کند.

مسئول بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران درباره میزان فضای نمایشگاهی که به ناشران چینی اختصاص می‌ِیابد، گفت: حدود 100 متر فضا درخواست شده که باید بعد از رسیدگی به این تقاضا، اعلام کرد چه تعداد ناشر در آن فعالیت می‌کنند.

این در حالی است که محمد اللهیاری دبیر شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران در دیداری که چندی پیش با "رونگ" مسئول بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب چین انجام داد، از درخواست چینی‌ها برای تخصیص 500 تا 1000 متر مربع از فضای نمایشگاه کتاب تهران خبر داده و درباره نظر طرف ایرانی هم گفته بود: این تقاضا باید مانند هر تقاضای دیگری در شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران بررسی و بعد از آن نظر نهایی اعلام شود.

 وصفی در ادامه گفت: برخی رایزنی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور هم تقاضا کرده‌اند شرایط حضور در نمایشگاه کتاب تهران برای برخی از ناشران تعدادی از کشورها از جمله کنیا و ایتالیا فراهم شود که باید به این موارد هم رسیدگی شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ دوشنبه ۱۷ اسفند
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ هفدهم اسفندکلیدها : وصفی چین روسیه نمایشگاه کتاب تهران


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: