چالش جدید غول‏های چاپ؛
اتهام سنگین كی بی ای به هایدلبرگ


اخبار چاپ: هایدلبرگ به اتهامات كی بی ای كه آن شركت را به فروش با “تخفیف زیاد” متهم كرده بود پاسخ نداد ولی به این مساله اشاره كرد كه كاهش بدهی خالصش نشانه بی‌اساس بودن این ادعاست.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از پرینت ویك، كی بی ای كه نتایج اولیه مالی 2009 خود را در آخر هفته اول فوریه اعلام كرد گفت مدیریت این شركت  عمیقا نگران آنند كه شركت‌های دیگر از كمك‌های دولتی بهره می‌گیرند تا ظرفیت‌های اضافی را با ساخت فهرست اموال و فروش با تخفیف زیاد حفظ كند.

كلاوس اشمیت، معاون ارشد مدیر عامل كی بی ای در بازاریابی و ارتباطات با وجود آن‌كه صریحا از هایدلبرگ نام نبرد ولی به سایت اینترنتی پرینت ویك گفت كه به عقیده او هایدلبرگ با بهره‌گیری از این منابع مالی و فروش با تخفیف‌های فوق‌العاده به نقطه‌ای رسیده بود كه مشتریان دستگاه‌ها را با قیمت‌هایی زیر قیمت‌های دو سال پیش خریداری می‌كرده‌اند.    

او گفت این كار به بازار ضربه زد و ارزش سرمایه را نه فقط برای خریدهای جدید بلكه برای تجهیزات موجود پایین آورد و امكان تامین مالی صنف چاپ را برای هرگونه خریدی دشوارتر كرد.

اشمیت با اشاره به وام 850 میلیون یورویی هایدلبرگ از طرف دولت به این مساله اشاره كرد كه كی بی ای حساب‌های خود را بدون نیاز به چنین كمكی از دولت موازنه كرد. او گفت: «وقتی می‌توانید دستگاهی را سی تا چهل درصد ارزان‌تر از سال پیش بخرید سود برده‌اید ولی در مورد دستگاه‌های موجود هیچ تضمینی ندارید

هایدلبرگ هر گونه اظهارنظری در خصوص این اتهامات را رد كرد ولی گفت بهبود پیوسته اوضاع بدهی خالص این شركت در سال گذشته میلادی از 721 میلیون یورو به 675 میلیون یورو به همراه كاهش قیمت برای مشتریان هم راستا با اتهامات كی بی ای نبوده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ يکشنبه ۱۶ اسفند
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ شانزدهم اسفندکلیدها : هایدلبرگ کی بی ای KBA اتهام مشتری یورو


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: