از سوی كتابخانه مجلس
هفت هزار نسخه خطی روی وب رفت


اخبار چاپ: کتابخانه مجلس در یک سال گذشته بیش از 23 هزار نسخه خطی خود را اسکن کرده و در مرحله نخست 7 هزار نسخه را بر روی وب قرار داده است.

 به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرآن‌لاین، همزمان با ایام ولادت با سعادت رسول اعظم (ص)‌ و امام جعفر صادق(ع) کتابخانه مجلس در اقدامی منحصر به فرد 7 هزار عنوان نسخه خطی خود را روی شبکه جهانی اینترنت قرار داد. این برنامه که با عنوان «رسان» نام گذاری شده حاوی تصاویر دیجیتالی آثار خطی نگهداری شده در کتابخانه مجلس شورای اسلامی است.

 

 این در حالی است که کتابخانه مجلس در یک سال گذشته بیش از 23 هزار نسخه خطی خود را اسکن کرده و در مرحله نخست 7 هزار نسخه را بر روی وب قرار داده است.

 

حجت‌الاسلام رسول جعفریان، در این باره گفت: ‌در ماه های آینده باقی نسخ خطی موجود در کتابخانه نیز به تدریج روی وب سایت کتابخانه دیجیتال مجلس قرار می‌گیرد.

 

امکان مرور(الفبایی، موضوعی، خطی و...) و جستجو در بین نسخ خطی در کنار ارائه 10 سند پربازدید از بخش‌های مورد توجه این امکان جدید سایت کتابخانه مجلس است.

 

شایان ذکر است این برای نخستین بار است که مخطوطات فارسی و عربی و به طور کلی اسلامی با چنین حجمی و با این شکل در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد، پیش از این دانشگاه ملک سعود بیش از پنج هزار نسخه خود را بر روی شبکه وب عرضه کرده و کتابخانه ملی نیز حدود چهار هزار نسخه خود را به صورت دیجیتالی ارائه کرده است.

 

به گزارش خبرنگار ما، ارائه تمام نسخ خطی، ارائه اسناد مهم مربوط به مشروطه و تاریخ مجلس و نیز کتابهای سنگی که در کتابخانه مجلس نگهداری می شود، از جمله برنامه‌های آینده کتابخانه مجلس شورای اسلامی است.

 

برای بازدید از این کتابخانه دیجیتال به نشانی WWW.ISAL.IR و بخش «رسان» مراجعه کنید.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ شنبه ۱۵ اسفند
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ پانزدهم اسفندکلیدها : ICAL IR كتابخانه مجلس


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: