یادداشتی از رئیس اتحادیه کاغذ و مقوای تهران
تاجران معلوم‏الحال!


چاپ و توسعه/منصور حاجی آخوندیان:بازار کاغذ این روزها یکی از آرام​ترین روزهای خود را سپری می‌کند. معاملات و تجارت در این بازار حالت عادی دارند و در اندک زمانی دیگر، بهای کاغذ به قیمت واقعی خود نزدیک‌تر می‌شود. در هفته‌های اخیر ورود حجم گسترده‌ای از کاغذهای انبار شده، بازار معاملات کاغذ را به هم ریخت و کاغذها با بهای بسیار نازلی در بازار به فروش رسید.

در این میان بسیاری از واردکنندگان کاغذ در کشور متضرر شدند و در مقابل بسیاری از خریداران سود کردند و در حالی که تجار داخلی ضرر می‌دادند، بسیاری از افراد به ظاهر بازرگان که کاغذهای معلوم الحال در انبارهای خود داشتند، سود عالی دریافت می‌کردند.

این فرایند، موجب شد که بازار دچار فراز و فرودهای بسیار و قیمت‌ها دچار نوسانات جدی و متشنج شود، زیرا تاجرانی که کاغذ خود را‌بندی 25 هزار تومان خریداری کرده بودند، در کمال ناباوری می‌دیدند که کاغذهایی مشابه کاغذهای آنها به بهای 23 هزار و 500 تومان خرید و فروش می‌شود و طبیعتا فروش کاغذ به این قیمت موجب ضررهای مالی بسیاری برای تاجران و واردکنندگان می‌شد.

این روزها با آرام شدن جو و خرید و فروش‌ها، بازار کاغذ در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود در مدت زمان کوتاهی تا پایان سال که بازار کاغذ و مقوا برای سررسید و تقویم رونق می‏گیرد، بازار کاغذفروشان کمی گرم شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ يکشنبه ۲ اسفند
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ دوم اسفندکلیدها : حاجی آخوندیان کاغذ اتحادیه بازار


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: