سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:
بسته‏بندی خارجی برای زعفران ایرانی


اخبار چاپ:به گفته یک نماینده مجلس، بسته‏بندی های صادراتی 30 گرمی زعفران پس از ارسال به خارج از کشور باز شده و به بسته‏های کوچکتر تبدیل می‏شود. این عضو کمیسیون اقتصادی با انتقاد شدید از وزارت بازرگانی خواستار اصلاح این رویه شد.

به گزارش اخبار چاپ، محمدرضا خباز این سخنان را در جلسه فراكسیون توسعه صادرات مجلس بر زبان آورده است. جلسه ای که در ادامه آن رئیس سازمان توسعه تجارت نیز ادعا کرده است، سال گذشته 18 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته‏ایم.
بابک افقهی افزود: پسته رقم دوم صادرات غیرنفتی را تشكیل می‌دهد. میزان صادرات به كشور عراق 3 میلیارد دلار است كه شریك اول به‌شمار می‌رود. چین، امارات، افغانستان و عربستان در مقام‌های بعدی شراكت با ما قرار دارند.
معاون وزیر بازرگانی به بیان طرح‌ها و پروژه‌هایی كه به توسعه تجارت استان‏ها كمك می‌كند نیز پرداخت و گفت: طراحی برنامه راهبردی برای 30 استان و طرح هدایت از صادرات استانها جزو طرح‌های پیشنهادی ماست.
رییس كمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه این جلسه اظهار داشت: برای مسئله تولید فكر اساسی نشده و در سال آینده باید روی تعرفه‌ها اعمال درستی انجام شود تا به‌این ترتیب مانع تعطیلی كارخانه‌ها شویم.
هاشمی افزود: باید مدیریت واردات برای حمایت از تولید داخلی اعمال شود.
دبیر كل فراكسیون صنایع غذایی مجلس ضمن تشكر از متولیان صنعت غذایی گفت: در خصوص صنایع غذایی، ارتباط صنعت با بخش كشاورزی، ارزش افزوده در صنایع تبدیلی و تكمیلی است. مشوق‌هایی كه در بخش كشاورزی وجود دارد در بخش صنعت غذا نیست و می‌بایست تشویق‌هایی برای صادرات داشته‌باشیم.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ يکشنبه ۲ اسفند
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ دوم اسفندکلیدها : خارجی بسته‏بندی زعفران خباز افقهی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: