فکری در گفت و گو با اخبار چاپ:
آموزش، اولویت جانشین ذکایی باشد


اخبار چاپ: «پیشرفت آموزش چاپ در کشور از مهم ترین دغدغه های ذکایی بود.» محمدحسن فکری، مدیر مرکز آموزش علمی کاربردی شماره 5 فرهنگ و هنر با اعلام این مطلب گفت: در یک سال گذشته که در این مرکز مشغول به کار بوده ام، شاهد تلاش های بسیار ایشان بودم برای اینکه بتواند نظر بدنه صنعت چاپ را درباره مقوله آموزش تغییر دهد.

به گزارش اخبار چاپ، فکری افزود: آموزش صنعت چاپ بخصوص در بخش آکادمیک با مشکلات و کمبودهایی مواجه است که از مهم ترین این کمبودها می توان به کمبود مواد آموزشی، کمبود مدرس و امکانات اشاره کرد. در بیش از یک سال گذشته  آقای ذکایی تلاش های زیادی در زمینه تربیت مدرس صنعت چاپ و بهبود دانش مدرسان فعلی انجام داد. طبق مذاکراتی که با چند موسسه بین المللی آموزش صنعت چاپ در دوره تصدی ایشان انجام گرفته است، مدرسان ایرانی از آموزش های مدرسان خارجی و خصوصا آلمانی بهره مند خواهند شد.
فکری درباره فعالیت های ذکایی در بخش مواد و امکانات آموزشی نیز گفت: در یک سال اخیر با حمایت او 5 عنوان منبع آموزشی صنعت چاپ منتشر شده است و در زمینه امکانات آموزشی هم بخش عمده ای از کارگاههای ما با حمایت ایشان تجهیز شده است.
فکری افزود: رشد آموزش صنعت چاپ در کشور نیازمند همکاری و حمایت بدنه صنعت چاپ است و نمی توان تمام مسوولیت آن را بر عهده یک شخص یا یک مرکز گذاشت. اگر آموزش دغدغه دست اندرکاران صنعت چاپ نباشد، نمی‏توان انتظار آینده خوبی را داشت.
وی درباره جانشین آینده ذکایی در اداره کل امور چاپ نیز گفت: اطمینان دارم که جانشین ذکایی دغدغه آموزش را از یاد نخواهد برد. چون دیگر به سطحی رسیده ایم که باید پاسخگوی نیازهای علمی دانشجویان و چاپخانه ها باشیم.
فکری در پایان گفت: تنها از طریق بهبود سیستم آموزشی است که می توانیم به آینده صنعت چاپ به عنوان یک صنعت فراگیر امیدوار شویم.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ جمعه ۳۰ بهمن
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ سي بهمنکلیدها : فکری ذکایی استعفا جانشین آموزش دانشگاه


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: