آی‌پد، رقیب كیندل؟


اخبار چاپ: اپل، آی‌پد خود را كه همه مشتاقانه چشم به راهش بودند و متخصصان معتقدند می‌تواند صنعت نشر را منقلب كند، در ماه ژانویه رونمایی كرد.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از پرینت ویك، در پرده‌برداری رسمی كه روز بیست و هفتم ژانویه در سانفرانسیسكو روی داد مدیر اجرایی اپل، استیو جابز، برای نخستین بار تصویری از یكی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تاریخ تكنولوژی را به نمایش گذاشت كه ادعا می‌شود پلی بر روی فاصله بین تلفن همراه و لپ‌تاپ است و دروازه‌های فروش كتاب‌های الكتریكی را خواهد گشود.
بر اساس گزارش‏ها، اعلام شده است كه این دستگاه برای خواندن محتوای خبرها، گردش در اینترنت، بازی كامپیوتری و تماشای فیلم با رزولوشن 9.7 اینچ و با سیستم نمایشی لمسی چندگانه IPS و با زوایای نمایشی واید طراحی شده است.
آی پد در ابتدا بنا نبود بعنوان رقیبی برای كتابخوان الكترونیكی كیندل آمازون بحساب آید با این‌حال كتابفروشی آن لاینی را موسوم به آی بوك ارائه می‌دهد كه كاربران می‌توانند مستقیما به آن متصل شوند.
اعلام شده است كه اپل پیشاپیش با پنج انتشارات مهم از جمله هارپركالینز و پنگوئن قرارداد بسته و كتابفروشی آن لاین خود را برای همه ناشران باز خواهد كرد تا فهرست كتاب‌هایش را افزایش دهند.
كیندل نوعی صفحه كاغذی الكترو نیكی با جوهر الكترونیكی را بكار می‌گیرد كه تجربه بسیار بهتری در خواندن را در اختیار خواننده قرار می‌دهد و ضمنا عمر مفید باتری را در هنگام مطالعه بیشتر نگاه می‌دارد با این حال گفته می‌شود باتری آی‌پد ده ساعته است و در حالت استندبای هم تا یك ماه دوام می‌آورد.
روزنامه نیویورك تایمز پیشاپیش پشتیبانی خود را از آی پد اعلام كرده و برنامه‌ریزی كرده كه محتوای آن لاین خود را در اختیار این سیستم قرار می دهد تا  آی‌پد تجربه‌ای بیش از پیش مشابه با روزنامه واقعی را در اختیار خوانندگان قرار دهد.نیویورك تایمز می‌گوید این دستگاه "همه آن چیزی كه درباره یك روزنامه دوست دارید، همه آن چیزی كه درباره وب دوست دارید و همه آن چیزی كه درباره نیویورك تایمز دوست دارید در اختیار شما قرار می‌دهد."
نخستین مدل این دستگاه بدون اتصال متحرك به شبكه، در آمریكا 499 دلار قیمت خواهد داشت، مدلی كه با وای فای كار می‌كند در ماه مارس به بازار می‌آید و مدل 3G آن در ماه آوریل در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ دوشنبه ۱۹ بهمن
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ نوزدهم بهمنکلیدها : کیندل اپل روزنامه نیویورک تایمز


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: