رئیس اتحادیه واردکنندگان میوه خبر داد:
ورود نارنگی قاچاق با بسته بندی آلوده به كشور


اخبار چاپ: رئیس هیأت مدیره اتحادیه صادركنندگان و واردكنندگان میوه از ورود نارنگی‌های قاچاق با بسته بندی آلوده به کشور خبر داد.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از فارس، سیدرضا نورانی با انتقاد از تعیین تعرفه نود درصدی واردات میوه برای تمام فصول گفت: ما معتقدیم در فصل برداشت و هنگام عرضه میوه داخلی تعرفه نه تنها نود درصد بلكه باید 500 درصد شود تا كسی قادر به واردات نباشد اما در فصولی كه تولید داخل تمام شده و برای رعایت حال مصرف كننده تعرفه باید كاهش پیدا كرده تا میوه مورد نیاز به صورت آزاد وارد كشور شود.
رئیس هیأت مدیره اتحادیه صادركنندگاه و واردكنندگان میوه افزود: از چند هفته پیش با وجود اینكه سایت واردات گمرك جمهوری اسلامی بسته است و ثبت سفارش برای واردات صورت نمی‌گیرد اما با این وجود مقدار قابل توجهی نارنگی پاكستانی با بسته بندی‌های چوبی غیراستاندارد كه سازمان حفظ نباتات چوب آن را تأیید نمی‌كند به صورت قاچاق وارد كشور شده و آفات مختلف را همراه خود دارد.
وی افزود: باید جلوی واردات میوه قاچاق گرفته شود زیرا علاوه بر اینكه از كانال غیررسمی واردمی‌شود و حقوق گمركی دولت را نمی‌پردازد قوانین قرنطینه را نیز رعایت نمی‌كند و آفات خارجی مختلف را به همراه خود دارد كه زیان آن بیشتر از عدم پرداخت حقوق گمركی است.
نورانی تأكید كرد: اگر باغ‌های كشور آلوده به آفت خارجی شود میلیونها دلار باید خرج شود تا با آفت وارداتی مبارزه صورت گیرد.
رئیس هیأت مدیره اتحادیه صادركنندگاه و واردكنندگان میوه تأكید كرد: زمانی كه تعرفه برای واردات میوه می‌گذاریم باید مرزهای كشور نیز كنترل شود تا منجر به واردات قاچاق میوه نشود. زیرا در آن صورت افزایش تعرفه فقط باعث افزایش میزان قاچاق و نادیده گرفتن حقوق گمركی دولت خواهد شد.
نورانی افزود: واردات قاچاق سیتم بازار را به هم می ریزد و نارنگی‌های قاچاقی كه در بازار به صورت فراوان دیده می‌شود از مرزهای عراق و پاكستان وارد می شود و آفات مختلفی با خود همراه دارد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ دوشنبه ۱۲ بهمن
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ دوازدهم بهمنکلیدها : آفات بسته بندی آلوده نارنگی رئیس اتحادیه


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: