معاون سابق سازمان محیط زیست خبر داد
صنایع بسته‌بندی، 120 كیلومتر دور از تهران


اخبار چاپ:معاون سابق سازمان محیط زیست گفت: اصلاحیه مصوبه استقرار صنایع نوین در شعاع 120 كیلومتری تهران در كمیسیون زیربنایی دولت تصویب شد اما طبق این اصلاحیه صنایعی كه در گروه الف و ب قرار دارند مانند صنایع بسته‌بندی یا آبكاری‌ها از این پس ممنوعیت استقرار در شعاع 120 كیلومتری تهران را دارند.

به گزارش اخبار چاپ، حسن اصیلیان که با فارس گفت و گو می‏کرد درباره اصلاحیه تخصصی استقرار صنایع نوین در شعاع 120 كیلومتری تهران گفت: محیط زیست در این زمینه اصلاحیه داده بود، مبنی بر این‌ِكه صنایع نوین در صورت خروج صنایع قدیمی و آلاینده اجازه استقرار خواهند داشت؛ به همین دلیل این مسئله در كمسیون تخصصی زیربنایی كه در زمینه اصلاحیه سفر دوم دولت تشكیل شده بود، تصویب شد.
وی در ادامه با اشاره به این‌كه محیط زیست قبلاً با توجه به مصوبه دولت اعلام اعتراض كرده بود، گفت: بر همین اساس این اصلاحیه صادر و در كمیسیون تصویب شد.
وی با اشاره به این‌كه استقرار صنایع مثل سابق است گفت: فقط برای صنایع نوین نیز این اجازه وجود دارد به شرط این كه صنایع آلاینده در شهرك های صنعتی (خارج از شعاع) استقرار یابند.
اصیلیان همچنین درباره وضعیت صنایع غذایی گفت: قبلاً كد الف اجازه استقرار در شعاع 120 كیلومتری تهران را داشت اما با توجه به اصلاحیه تصویب شده در كمیسیون زیربنایی، این گروه نیز اجازه استقرار ندارند.
اصیلیان تأكید كرد: با ابلاغ این مصوبه گروهای الف و ب نیز از این به بعد اجازه استقرار در شعاع 120 كیلومتری تهران را ندارند.
وی تصریح كرد: این اصلاحیه برای تصویب نهایی هفته آینده به كمسیون اصلی دولت ارسال می‌شود و پس از تصویب ابلاغ می شود.
گروه الف شامل صنایع بسته بندی خشكبار و مواد غذایی است و گروه ب شامل صنایع تولیدی مانند آبكاری‌ها، واحدهای تولید قند و تولید عرقیات گیاهی می‌شود و طبق مصوبه كمیسیون زیربنایی از این پس اجازه استقرار در شعاع 120 كیلومتری تهران را ندارند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ يکشنبه ۱۱ بهمن
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ يازدهم بهمنکلیدها : اصیلیان شعاع 120 محیط زیست بسته بندی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: