مدیرکل صنایع غیر فلزی وزارت صنایع:
سهم ایران در تولید کاغذ یک ششصدم دنیاست


اخبار چاپ: سرمایه گذاری در سخت افزار صنعت چاپ خوب بوده است اما فاصله بین خروجی صنعت چاپ و بسته بندی معطوف به نرم افزار است. حسین ابویی مهریزی، مدیرکل صنایع غیر فلزی وزارت صنایع و معادن که در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین الملی چاپ و بسته بندی سخن می گفت، با اعلام این مطلب گفت: عدم نگاه جامع و تخصصی به صنعت چاپ سبب می شود که خروجی مدرن ترین دستگاهها در کشور، کیفیت لازم را نداشته باشد.

 به گزارش اخبار چاپ، وی افزود: در حال حاضر در چاپ و بسته بندی مدرن ترین ماشین آلات را در اختیار داریم اما لازم است که فاصله بین نرم افزار و سخت افزار کمتر شود.
ابویی درباره کمبودهای حوزه بسته بندی نیز گفت: برای رسیدن به بسته بندی شکیل و باکیفیت باید به مباحثی مانند فرهنگ شناسی، مشتری شناسی، روان شناسی رنگ، طراحی و تمامی تخصص های مرتبط دیگر مجهز باشم.
وی افزود: در زمینه رشته های مختلف بسته بندی در سال های اخیر ظرفیت سازی های خوبی صورت گرفته که بیش از نیاز فعلی کشور است اما باید فاصله بین سخت افزار و نرم افزار در این حوزه هم کمتر شود.
وی درباره واردات کاغذ به کشور گفت: مصرف کاغذ در کشور ما یک میلیون و چهارصد و پنجاه هزار تن برآورد می شود که 800 هزار تن آن وارداتی است. با توجه به اینکه مصرف کاغذ از شاخصه های توسعه یافتگی است و ما یک ششصدم سهم تولید کاغذ را دنیا در اختیار داریم، سرانه مصرف پایین تری از متوسط دنیا داریم که جای کار دارد.
ابویی افزود: این نمایشگاه نشان می دهد که در صنعت چاپ و بسته بندی فعالیت های خوبی انجام شده است منتها در برابر تولیدات دنیا، سهم قابل ملاحظه ای نداریم.
مدیر کل صنایع غیر فلزی وزارت صنایع و معادن ضمن ارائه پیشنهاداتی برای حوزه صنعت چاپ گفت: هدایت بهینه سرمایه گذاری به تولید محصولاتی مانند کاغذ که در آنها با کمبود مواجهیم، توسعه رشته های تخصصی چاپ و بسته بندی با نگرش دقیق علمی به این مقوله ارتقاء کیفیت و تلاش در کاهش هزینه ها برای جلوگیری از جابجایی غیر صحیح بسته بندی، حمایت از تشکیل انجمن های صنعت چاپ و توجه جدی به برنامه هدفمندسازی یارانه ها در این زمینه از مهم ترین اقداماتی است که باید در حوزه صنعت چاپ و بسته بندی به آن توجه شود.
مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته صبح امروز در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی برگزار شد.
این نمایشگاه تا چهارم بهمن ماه ادامه دارد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ پنج شنبه ۱ بهمن
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ اول بهمنکلیدها : ابویی نمایشگاه تهران چاپ افتتاحیه کاغذ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: