واکنش ذکایی به خبر احتمال تخریب چاپخانه مجلس
باور نمی‏کردم شایعه واقعیت شود/ کاش موزه چاپ تاسیس شده بود


اخبار چاپ: مدیر کل دفتر چاپ وزارت ارشاد در واکنش به خبر احتمال تخریب چاپخانه مجلس گفت: امیدواریم این خبر صحت نداشته باشد. زیرا چاپخانه مجلس یک محل تاریخی است و جدای بهای ساختمانی، دستگاههای موجود در آن نیز ارزش تاریخی دارند. ذکایی در گفت و گو با اخبار چاپ افزود: پیش از این شایعاتی مبنی بر تخریب این محل شنیده می شد اما گمان نمی کردیم این شایعات به واقعیت تبدیل شوند.

به گزارش اخبار چاپ، مدیر کل دفتر چاپ ارشاد تصریح کرد: سالهاست در وزارت ارشاد قصد داریم موزه صنعت چاپ را تاسیس کنیم اما متاسفانه هر ساله ردیف بودجه اجازه این کار را به ما نمی‏دهد. اگر این موزه تاسیس شده بود می توانستیم دستگاههای موجود در این چاپخانه را به عنوان میراث ملی به آن جا منتقل کنیم.
ذکایی با بیان این که حفظ ساختمان چاپخانه از وظایف سازمان میراث فرهنگی است افزود: تا این لحظه هیچ کدام از مسوولان مجلس شورای اسلامی درباره اینکه در صورت تخریب ساختمان چه اتفاقی برای دستگاهها می افتد اظهار نظری نکرده اند اما امیدوارم با درایت هیات رئیسه، اتفاقی نیفتد که بعدها تاسف بخوریم.
به گفته ذکایی چاپخانه مجلس از لحاظ تاریخی هم ردیف کتابخانه مجلس است و این روزها نیازمند توجهی به اندازه کتابخانه است.
مدیر کل دفتر چاپ ارشاد افزود: قطعا مسوولان وزارت ارشاد درباره احتمال تخریب این چاپخانه با نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون فرهنگی صحبت خواهند کرد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ چهارشنبه ۱۶ دي
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ شانزدهم ديکلیدها : ذکایی جلال ذکایی مجلس تخریب چاپخانه شایعه


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: