احسان شکراللهی:
حفظ دستگاه‏های چاپخانه مجلس ضروری است


اخبار چاپ: مدیر روابط عمومی کتابخانه مجلس درباره شایعه تخریب چاپخانه مجلس گفت: متاسفانه برخی تصمیم‏ها ممکن است سابقه تاریخی مجموعه بهارستان را به خطر بیندازد اما به علت اینکه هیات رئیسه درباره آن به نتیجه رسیده است تغییر دادن آن بعید به نظر می رسد.

به گزارش اخبار چاپ، احسان شکراللهی افزود: چاپخانه مجلس دقیقا مثل کتابخانه مجلس سابقه‏ای تاریخی و بسیار درخشان دارد.من سندی در اختیار دارم که حدود 50 سال پیش چاپخانه داران تهرانی نامه ای به مجلس نوشته اند که لطفا چاپخانه، آثار متفرقه چاپ نکند زیرا ما توان رقابت با آن را نداریم.
وی تصریح کرد: به گمان من باید دستگاه های موجود در چاپخانه که احتمالا آن ها هم ارزش تاریخی دارند به موزه منتقل شوند.حفظ این دستگاهها کوچکترین کاری است که مسوولان امر می توانند انجام دهند.
شایان ذکر است، بر اساس شنیده‏ها چاپخانه مجلس شورای اسلامی که بیش از 100 سال قدمت دارد تخریب خواهد شد. این چاپخانه که در ضلع جنوبی مجلس شورای اسلامی قرار دارد امروزه حالت تاریخی یافته است.
در واکنش به این خبر سید محمد حسینی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به اخبار چاپ گفت: قطعا کمیسیون این موضوع را پیگیری می کند. در صورتی که این بنا و لوازم آن تاریخی باشد باید از تخریب آن جلوگیری شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ سه شنبه ۱۵ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: