احتمال تعطیلی تمام کارخانه های بسته‏بندی خرما در خوزستان


اخبار چاپ: به علت مشکلات اقتصادی کشور تا کنون 13 کارخانه بسته بندی خرما در خوزستان تعطیل شده‏اند و اگر مسوولان فکری نکنند 60 کارخانه دیگر نیز تعطیل خواهد شد.

به گزارش اخبار چاپ،رئیس اتحادیه صادركنندگان خرما و خشكبار استان خوزستان با بیان مطلب بالا افزود: در حال حاضر در استان سه نوع كارخانه وجود دارد كه هریك اقداماتی از جمله خرید، بسته‌بندی و صادرات را انجام می‌دهند، در صورتی كه به طور جدی به وضعیت این كارخانه‌ها رسیدگی نشود، استان شاهد تعطیلی آنها خواهد بود كه در صورت افزایش محصول در سال آینده استان خسارت زیادی را متحمل می‌شود.
احمد میرهاشمی اعتبار لازم برای رونق بخشیدن به هر كارخانه را 600 هزار تومان اعلام و خاطرنشان كرد: به دلیل ضعف مالی بیشتر این كارخانه‌ها هنوز تجهیز نشده و به صورت سنتی در حال فعالیت هستند.
وی به پایین بودن قیمت خرما اشاره كرد و اظهار داشت: در حال حاضر قیمت خرید خرما در استان نصف قیمت جهانی است و در صورتی كه از بهینه‌سازی كارخانه‌ها و تجهیز آنها حمایت شود، می‌توان این قیمت را به سه دلار رساند.
رئیس اتحادیه صادركنندگان خرما و خشكبار خوزستان همچنین از متضرر شدن صادركنندگان خرما در سال‌جاری به علت بالا بودن هزینه‌های بسته‌بندی و تورم خبر داد و به فارس گفت: این خسارت‌ها برای هر صادركننده یك‌هزار و 500 تومان در ازای هر كیلوگرم بوده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ دوشنبه ۱۴ دي
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ چهاردهم ديکلیدها : احمد ميرهاشمي اتحادیه خرما خوزستان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: