تقویم هم از چین وارد می‏شود!/ نامه پرویز برای جلوگیری از واردات سررسید


اخبار چاپ: معاون فرهنگی وزیر ارشاد در نامه‌ای به رئیس‌کل گمرک از وی خواسته هر چه سریعتر نسبت به ممنوع‌الورود کردن انواع تقویم و سررسید از کشورهای خارجی اقدام کند. در سالهای گذشته بیشترین واردات تقویم از چین بوده است.

به گزارش اخبار چاپ، محسن پرویز در این نامه با استناد به برخی از مصوبات هیئت وزیران، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور که ناظر به لزوم اخذ مجوز برای ورود کالاهای فرهنگی و مکتوب به کشور از وزارت ارشاد است از اردشیر محمدی خواسته نسبت به مسدود کردن راههای ورود انواع تقویم و سررسید به کشور اقدام کند.
بر اساس خبری که مهر منتشر کرده، این اقدام بعد از ورود تعداد فراوانی از این نوع کالای فرهنگی از کشورهای خارجی به ویژه چین صورت گرفته است که خسارت فروانی به تولیدکنندگان داخلی این کالا در کشور وارد کرده است.
واردکنندگان چینی تقویم و سررسید از این نظر با هزینه‌ای بسیار کمتر از تولیدکنندگان داخلی این کالا را در تعداد زیاد و انبوه تولید و در اختیار مصرف‌کنندگان ایرانی قرار می‌دهند.
همچنین بر اساس یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی هرگونه کالای فرهنگی خارجی از جمله تقویم و سررسید پیش از ورود به کشور باید از حیث محتوا مورد بررسی قرار گیرد که در سال جاری چنین کاری در خصوص تقویم‌های وارداتی صورت نگرفته است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ يکشنبه ۱۳ دي
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ سيزدهم ديکلیدها : پرویز محسن پرویز سررسید گمرک اردشیر محمدی ارشاد


علي بستاني

خوب بود زودتر از اينها اقدام مي شد نه فقط در اين خصوص در همه موارد





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: