تالیف کتاب‏های چاپ در دانشگاه علمی کاربردی


اخبار چاپ: مدرسان مركز علمی و كاربردی واحد شماره پنج، برای گرایش‌‌های مختلف رشته چاپ، كتاب و جزوات آموزشی تالیف می‌كنند.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ایبنا، مدیر آموزش مرکز علمی و كاربردی واحد شماره پنج تهران با بیان مطلب بالا گفت: یكی از بزرگ‌ترین مشكلات حوزه چاپ، ضعف منابع درسی است. در كنار این مساله، كمبود مدرس نیز یكی دیگر از مشكلات این بخش به شمار می‌آید.
محسن یگانه کاری افزود: مسوولان این مركز برای پوشش خلاء موجود از كمبود كتاب‌های این حوزه، پیش از این جزوات درسی تهیه كرده بودند، اما در این طرح جدید، نگارش  كتاب‌هایی جامع و كامل در دست اقدام است.
به گفته وی، مطالب و مباحث این كتاب‌ها براساس سرفصل‌های اعلام شده از سوی دانشگاه جامع علمی و كاربردی تهیه خواهد شد.
یگانه با بیان اینكه دروس تخصصی بیشترین حجم این كتاب‌ها را به خود اختصاص می‌دهند، ادامه داد: كتاب‌های دروس پایه و عمومی تاكنون از ناشران بسیاری منتشر شده و در بازار موجود است، هدف اصلی ما در این طرح، تمركز بر منابع محدود آموزشی است.
وی تصریح كرد: تاكنون سرفصل‌‌های دروس تخصصی مانند ماشین‌آلات، روش‌های چاپی، رنگ‌شناسی، موادشناسی، لیتوگرافی، صحافی و ... برای نگارش كتاب قطعی شده است.
مدیر آموزش مرکز علمی و كاربردی واحد شماره پنج با اشاره به آغاز به كار این طرح از دو هفته آینده، گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، این طرح در دو سال آینده به نتیجه خواهد رسید.
یگانه دعوت از مدرسان این دروس را اولین قدم در اجرای این طرح نام برد و اظهار داشت: كتاب‌های تالیفی پس از اتمام كار، در شورای آموزشی به نقد و بررسی گذاشته خواهد شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ جمعه ۱۱ دي
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ يازدهم ديکلیدها : یگانه کاری علمی کاربردی کتاب


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: