رئیس صنف چاپخانه داران کرمان:
دستگاه‏های دولتی سفارش چاپی نمی‏دهند/ مجوز چاپخانه ندهید


اخبار چاپ: رئیس صنف اتحادیه چاپخانه داران كرمان معتقد است، مشكلات عدیده چاپخانه داران استان كرمان موجب بیكاری این صنف شده است.

به گزارش اخبار چاپ، سیدمحمدرضا موسوی صدر، با بیان این مطلب افزود: بیكاری مهمترین مشكل چاپخانه داران استان كرمان است، زیرا وضعیت اقتصادی ناشی از بحران های جهانی موجب شده كه چاپخانه هایی كه تاكنون در این شهر و در دو نوبت كاری فعالیت داشتند، تنها چند ساعت مشغول به كار باشند.
وی كاهش تقاضای دستگاه های دولتی در امور چاپی خود در كرمان را از مشكلات اقتصادی موجود در این استان بیان كرد و گفت: متاسفانه بیشتر ادارات دولتی، شركت های بزرگ خصوصی و بانك ها امور چاپ و انتشارات خود را در خارج از استان انجام می دهند كه این مسئله موجب افزایش بیكاران چاپخانه دار در استان می شود.
وی سفارش های چاپی بیرون از استان را از دیگر علت های بیكاری چاپخانه داران كرمان بیان و تصریح كرد: تهران و قم دو استانی هستند كه اكثر كارهای انتشاراتی و توزیع در آنها انجام می شود. به عنوان نمونه بسیاری از مولفان و ناشران استان كرمان اكثر كتاب های خود را به علت توزیع راحت تر در تهران و یا قم برای چاپ به این شهرها می برند و این خود موجب می شود كه چاپخانه دار كرمانی بیكار بماند.
وی همچنین، ورود بیش از حد دستگاه های چاپی (ورق ماشین های بزرگ) به استان را از دیگر عوامل افزایش بیكاری در این صنف عنوان كرد.
موسوی صدر گفت: مجوزهای تاسیس چاپخانه در شهر كرمان در شرایطی صادر می شود كه بسیاری از چاپخانه داران كرمان بیكار هستند و همین افزایش صدور مجوز یكی دیگر از دلایل این بیكاری است.
رئیس صنف اتحادیه چاپخانه داران كرمان شمار چاپخانه های این شهر را 48 واحد اعلام كرد و ادامه داد: این تعداد چاپخانه بیش از نیاز استان است اما اگر تمام دستگاه های دولتی و خصوصی، مولفان و ناشران فعالیت های چاپی خود را در استان انجام دهند به طور یقین به چاپخانه های بیشتری نیاز خواهیم داشت.
به گزارش ایران، وی درباره اینكه شاید عدم استفاده دستگاه های دولتی و خصوصی از چاپخانه های استان مربوط به نوع دستگاه چاپ (قدیمی و یا فرسوده بودن دستگاه ها) باشد، اظهار داشت: خوشبختانه چاپخانه های استان مدرن ترین و بهترین نوع دستگاه های چاپ را دارند، بنابراین هیچ مشكلی در این زمینه وجود ندارد. به اعتقاد وی، تنها راه برون رفت چاپخانه داران استان كرمان از وضعیت فعلی سفارش چاپی دستگاه های دولتی و خصوصی به چاپخانه داران استان و كاهش صدور مجوز تاسیس چاپخانه است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ سه شنبه ۸ دي
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ هشتم ديکلیدها : موسوی صدر کرمان مجوز چاپخانه


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: