همزمان با دوازدهمین سالگرد تاسیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان؛
مراسم نکوداشت فریدون عموزاده خلیلی برگزار می شود


اخبار چاپ: مراسم نکوداشت فریدون عموزاده خلیلی همزمان با دوازدهمین سالگرد انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، 25 آذر ماه برگزار می شود . شهرام اقبال زاده دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با اعلام این خبر به اخبار چاپ گفت: امسال همزمان با مراسم سالگرد تاسیس انجمن دو مناسبت نکوداشت فریدون عموزاده و شب یلدا را نیز گرامی می داریم.

به گزارش اخبار چاپ، وی درباره هدف از برگزاری این مراسم گفت: طرح برگزاری نکوداشت نویسندگان کودک و نوجوان با هدف تقدیر از پیشکسوتان این حوزه از چند سال پیش در هیات مدیره انجمن مطرح شده بود. سال گذشته قرار بود از مرحوم مهدی آذریزدی تقدیر شود ولی به دلیل وضعیت جسمی ایشان این توفیق را پیدا نکردیم. امسال برگزاری نکوداشت نویسندگان را با فریدون عموزاده آغاز کردیم و در سال های آتی این روند را ادامه خواهیم داد.
اقبال زاده افزود: قصد داریم همزمان با این مراسم، ویژه نامه نکوداشت این نویسنده را در میان حاضران توزیع کنیم. همچنین در صورتی که یادنامه حسین ابراهیمی (الوند) مترجم فقید ادبیات نوجوان با عنوان «یاد گل سرخ» نیز تا زمان برگزاری مراسم آماده شود، در این مراسم توزیع می شود.
دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان درباره سخنرانان این مراسم گفت: در این مراسم احمدرضا درویش، هوشنگ مرادی کرمانی و منصور ضابطیان (به نمایندگی از تحریریه هفته نامه چلچراغ) درباره عموزاده خلیلی سخنرانی می کنند و محمد شریعتی، شعری درباره او می خواند. از میان نویسندگان گذشته سروش نوجوان هم که هم اکنون از نویسندگان مشهور ادبیات کودک و نوجوان هستند، آتوسا صالحی و مژگان کلهر سخنرانی خواهند کرد. همچنین مهدی حجوانی نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان به مناسبت دوازدهمین سالگرد انجمن سخنرانی می کند و رضی هیرمندی مترجم ادبیات نوجوان به همین مناسبت شعری قرائت خواهد کرد. اسدالله شعبانی نیز به مناسبت نزدیکی شب یلدا شعری خواهد خواند.
مراسم بزرگداشت فریدون عموزاده خلیلی و بزرگداشت دوازدهمین سالگرد چهارشنبه 25 آذر ماه از ساعت 17 تا 20 در محل انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به نشانی خیابان سمیه، بین خیابان مفتح و خیابان فرصت، كوچه پروانه، شماره 2 برگزار می شود.
فریدون عموزاده خلیلی متولد 1339 سمنان، در سال 1367 در تاسیس ماهنامه سروش نوجوان مشارکت کرد و تا ۱۰ سال عضو شورای سردبیری این مجله بود. راه اندازی اولین نشریه روزانه برای نوجوانان در تاریخ مطبوعات ایران به نام «آفتابگردان» از افتخارات عموزاده‌ است. او هم اکنون مدیر مسوول هفته نامه چلچراغ است.
از میان آثار این نویسنده می توان به سفر به شهر سلیمان، سفر چشمه کوچک، فریاد کوهستان، آن شب که بی بی مهمان ما بود و ... اشاره کرد.
انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در سال 1377 با هیئت موسسی مرکب از 9 نویسنده‌ حوزه‌ کودک و نوجوان و عضویت 148 داستان‌نویس، شاعر، مترجم، پژوهشگر، منتقد و روزنامه‌نگار حوزه‌ کتاب، ادبیات و فرهنگ کودک و نوجوان تاسیس شد. طی یک دهه، تعداد اعضای انجمن به مرز 300 تن رسید. انجمن نویسندگان، فراگیرترین تشکیلات در حوزه‌ کودک و نوجوان ایران است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ سه شنبه ۲۴ آذر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ بيست و چهارم آذرکلیدها : عموزاده خلیلی اقبال زاده نکوداشت انجمن


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: