در صورت موافقت مدیران نمایشگاه بین‏المللی
تینای تهرانی: نمایشگاه چاپ تهران در تابستان برگزار می‏شود


اخبار چاپ: پس از سالها انتقاد به زمان برگزاری نمایشگاه چاپ تهران، نایب رئیس اتحادیه چاپخانه داران وعده داده نمایشگاه سال آینده در شهریور ماه برگزار شود. «مصطفی تینای تهرانی» در این باره به اخبار چاپ گفت: در سال های برگزاری نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی، فعالان صنعت چاپ همیشه درخواست داشته اند که زمان برگزاری این نمایشگاه از زمستان که بدترین فصل برای این رویداد است، به تابستان منتقل شود.

وی افزود: همزمانی با جشنواره صنعت چاپ، فراغت نسبی چاپخانه داران در فصل تابستان و ... از جمله دلایلی است که ما را بر آن داشت برای تغییر زمان برگزاری این نمایشگاه اقدام کنیم. برای تحقق این مساله، چندین سال کار کارشناسی انجام شده اما تا کنون به دلیل مسائل فنی، امکان آن فراهم نشده است.
تهرانی درباره مشکلاتی که چاپخانه داران با برگزاری این جشنواره در زمستان دارند، گفت: در زمستان چاپخانه داران در فصل شلوغی کار و نزدیکی به سال نو قرار دارند و فراغت لازم را برای حضور فعال در نمایشگاه را ندارند. از طرف دیگر انتقال ماشین آلات چاپ به نمایشگاه در فصل زمستان مشکل است. تاسیسات محل نمایشگاه بین المللی هم در طول سال ها فرسوده شده است و امکانات رفاهی آن برای برگزاری نمایشگاه در زمستان تکمیل نیست.
تهرانی همچنین گفت: جشنواره صنعت چاپ در یازدهم شهریور ماه برگزار می شود و اگر بتوانیم زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی را نیز به شهریور ماه منتقل کنیم، تلفیق این دو رویداد می تواند به نفع بدنه صنعت چاپ تمام شده و نتیج خوبی را رقم بزند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا تا کنون نسبت به جابجایی زمان برگزاری این نمایشگاه اقدامی از سوی اتحادیه چاپخانه داران انجام نشده است، گفت: برنامه ریزی های شرکت نمایشگاهی از سنوات قبل انجام می شود و ما نمی‏توانیم به یکباره نسبت به تغییر زمانی نمایشگاه اقدام کنیم. ما برای سال آینده در صف متقاضیان برگزاری نمایشگاه در شهریور ماه قرار داریم و امیدواریم بتوانیم نمایشگاه هفدهم را در تابستان سال آینده برگزار کنیم. اما با توجه به تغییراتی که در مدیریت نمایشگاه بین المللی به وجود آمده، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که این اتفاق به طور حتم بیفتد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ جمعه ۲۰ آذر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ بيست آذرکلیدها : تینای تهرانی نایب رئیس تهران نمایشگاه انتقاد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: