مخالفت بزرگ «اوربیس فاند منجمنت»
سهامداران اوسه با کانن معامله نمی‏کنند


اخبار چاپ: با وجودی که هفته گذشته زمزمه هایی از فروش قطعی اوسه به کانن به گوش می رسید اما در تازه ترین اتفاق یكی از سهامداران عمده اوسه ادعا می‌كند پیشنهاد كانن بطرز قابل ملاحظه‌ای ارزش شركت را پایین در نظر گرفته است. «اوربیس فاند منجمنت» كه مالك حدود ده درصد از سهام اوسه است می‏گوید سهم خود را با قیمت پیشنهادی كانن نمی‌فروشد.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از پرینت ویک، با توجه  به این كه پیشنهاد 70 درصد ارزش افزوده بر سهام اوسه پیشنهاد بالایی بود كه گفته می‌شد برای ممانعت از پیشنهاد متقابل شركت رقیب یعنی كونیكا مینولتا ارائه شده است، رد كردن این معامله باعث تعجب همگان شده است.
بنا بر قانون هلند 85 درصد از سهامداران باید راضی به معامله باشند، با این حال امیدهای اربیس برای تشویق سهامداران به درخواست پیشنهاد قیمت بالاتر با اعلام كونیكا مینولتا مبنی بر این كه خیال ندارد در مقابل كانن به اوسه پیشنهاد متقابلی بدهد، همچنان ادامه دارد.
در اعلامیه‌ای كه توسط شركت اوربیس ارائه شد گفته شده است كه تصمیم پیشنهاد این معامله به سهامداران "نتیجه یك مذاكره معیوب" بوده و افزود كه این پیشنهاد و این قیمت پیشنهادی "به طرز چشم‌گیری سرمایه‌های اوسه را دست كم گرفته است."
با این حال اوسه با این اعلامیه مخالفت كرد و گفت معامله‌ای كه پیش روست نتیجه یك "فرایند گسترده" است و افزود این معامله در تعامل دائمی با دست‌اندركاران مربوطه این صنعت شكل گرفته و اشكال مختلف معامله با در نظر گرفتن بهترین سود برای سهامداران  به بحث گذاشته شده است .
اوربیس در مخالفت با پیشنهادهای معامله شركت‌هایی كه در آن‌ها سهام دارد، سابقه‌دار است ولی به نظر نمی‌رسد چالش كنونی باعث شود پیشنهاد متقابلی شكل گیرد كه منجر به بالاتر رفتن پیشنهاد كانن شود.
كانن هنوز در خصوص این چالش‌ها اظهار نظری نكرده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ سه شنبه ۱۷ آذر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ هفدهم آذرکلیدها : اوربيس فاند منجمنت اوسه کانن


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: