رئیس مجلس خبرگان رهبری در مراسم افتتاح مرکز چاپ و نشر قرآن کریم:
52 سال است با چاپ سر و کار دارم


اخبار چاپ: رئیس مجلس خبرگان رهبری که این روزها در مشهد به سر می برد، امروز در آئین افتتاح مرکز بین‌المللی چاپ و نشر قرآن کریم گفت: یکی از انگیزه های اصلی سفر من افتتاح این چاپخانه بود و امروز بسیار مشعوف هستم که این آرزوی دیرینه محقق شد.

به گزارش اخبار چاپ، آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به بازدید خود از چاپخانه‌های متعدد کشور گفت: سال‌های قبل وقتی از یک چاپخانه قرآن کریم در مدینه بازدید می‌کردم، مقداری حسرت خوردم که چرا ما در ایران در این زمینه (تاسیس چاپخانه) تاخیر کردیم، ما باید ثابت کنیم که برای همه ما، اصل قرآن است.
رییس مجمع خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن معجزه ماندگار وهمیشگی اسلام است گفت: باید قرآن همراه با پیشرفت علوم در جامعه شناخته‌تر شود، قرآن برای همه ما بزرگترین سرمایه است، هم سرمایه فردی و هم سرمایه اجتماعی.
این مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه خوشبختانه دردنیا توجه به قرآن‌کم نیست و درداخل‌کشور هم کارهای زیادی در مورد قرآن شده است، خاطرنشان کرد: مراکز مهمی در کشور در خصوص چاپ ، تفسیر ومطالب مربوط به قرآن فعال هستند.
وی با اشاره به مرکز بین المللی چاپ و نشر قرآن کریم گفت: این چاپخانه یک هدیه بزرگی برای تشیع و جهان اسلام است.
هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به حضور خود در چاپخانه‌های متعدد کشور و بازدیداز آنها گفت: من 52 سال قبل سروکارم با چاپخانه بوده است و وقتی به این چاپخانه ها می‌‌رفتم، مرکب در همه‌جا چاپخانه پخش بود و وقتی از چاپخانه بیرون می‌ آمدم لباس ما پراز مرکب بود و باید می شستیم ولی اکنون با پیشرفت تکنولوژی این مشکلات مرتفع شد.
وی با اشاره به صنعت چاپ گفت: در تاریخ بشر اختراع چاپ یک تحول استراتژیک محسوب می شود و توسعه چاپخانه یک مساله خوشاینددر تاریخ بشریت است.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود به نقش تاثیر قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن حقیقتا یک امانت سازنده‌ای است که اعجاز آن فقط در مطالب آن نیست، بلکه در سازندگی آن هم هست به طور قاطع عرض می‌کنم که این خدماتی که در طول دوران مسوولیتم کردم و هرچه دارم از قرآن است.
آیت الله رفسنجانی با اشاره به افتتاح بزرگترین چاپخانه قرآن در کشور که توسط وی در آستانه عیدغدیر صورت گرفت و با اشاره به تاثیر‌گذاری فعالیت های آستان قدس رضوی گفت: سرمایه عظیم موقوفات حرم هنوز هم بسیاری از آنها قابل توسعه و پیگیری است .
وی با بیان اینکه حدود 20 سال پیش هزینه ارزی یک چاپخانه را در قم به اوقاف داده‌اند به عید غدیر اشاره کرد و با تبریک این عید بزرگ به همه مسلمانان جهان از نقش تاثیر گذار حضرت‌علی (ع) در در جهان اسلام تمجید کرد.
گفتنی است مرکز بین المللی چاپ و نشر قرآن کریم در مساحت 22 هزار و 270 متر مربع و زیر بنای 12 هزار متر مربع و با هزینه 260 میلیارد ریال در زمینه گسترش فرهنگ و معارف قرآن و تامین نیازهای معرفتی جهان اسلام در شهرک صنعتی چهارطاقی مشهد احداث شده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ شنبه ۱۴ آذر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ چهاردهم آذرکلیدها : هاشمی رفسنجانی قران چاپخانه مشهد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: