محمد جواد آرین منش:
ضعف بسته بندی، زیان ارزی به کشور وارد می‏کند


اخبار چاپ: به گفته محمد جواد آرین منش، ضعف صنعت بسته بندی باعث شده که در سالهای اخیر زیان های ارزی زیادی به کشور وارد شود.وی می‏گوید: 80 درصد زعفران تولیدی جهان بدون بسته بندی مناسب صادر می شود و از آنجاییکه ایران در تولید برخی از محصولات مثل زعفران، زرشک و زیره، تولید کننده انحصاری به حساب می آید، بسته بندی این گونه کالاها تاثیر بسیار زیادی در تسخیر بازارهای هدف این محصولات و ارز خواهد داشت.

به گزارش اخبار چاپ، آرین منش افزود: خراسان رضوی جز دو استان برتر در صنعت چاپ است و صنعت چاپ در خراسان رضوی طی سالهای اخیر توسعه بسیار خوبی داشته است و سرمایه گذاری های ارزشمندی در سال گذشته از سوی آستان قدس رضوی بر روی این صنعت انجام شده است.
نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: خراسان رضوی قادر است علاوه بر تامین نیازهای استان در زمینه چاپ نیاز کشورهای همسایه و کشورهای آسیای میانه را تامین کند.
وی ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولت را به بخش تولید دستگاههای چاپ در کشور مقرون به صرفه ندانست و افزود: از آنجایی که تولید این گونه دستگاهها هزنیه بر است و همچنین عمر هر دستگاه بسیار طولانی است تولید آن ضرورتی ندارد و ما می توانیم نیاز کشور را با واردات این گونه دستگاهها تامین کنیم

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ چهارشنبه ۴ آذر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ چهارم آذرکلیدها : آرین منش مجلس مشهد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: