آرین منش در حاشیه پكو 2009
مجلس آماده تعامل با صنف چاپ است


اخبار چاپ: عضو كمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینكه باید از ظرفیت ارزآوری صنعت چاپ و بسته‌بندی به درستی استفاده كنیم،‌نمایشگاه صنعت چاپ و بسته‌بندی كشور های عضو اكو را فرصت مناسبی در جهت آموزش و آشنایی فعالان این صنعت با پیشرفت های موجود دانست.

به گزارش اخبار چاپ جواد آرین منش در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه صنعت چاپ و بسته‌بندی كشورهای عضو اكو با بیان اینكه خراسان رضوی در زمینه صنعت چاپ از استان های برتر كشور است، اظهار كرد: در سال‌های اخیر توسعه بسیار خوبی در زمینه صنعت چاپ در مشهد اتفاق افتاده است و سرمایه گذاری ارزشمندی از سوی آستان قدس رضوی صورت گرفت.
وی افزود: سازمان چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی و روزنامه‌ قدس دستگاه‌های پیشرفته‌ای را وارد كرده اند كه شاید برخی از این دستگاه ها در دنیا جزو پیشرفته‌ترین ها باشد. بخش خصوصی نیز در صنعت چاپ خراسان سرمایه گذاری خوبی را صورت داده است.
آرین منش با اشاره به اینكه صنعت چاپ استان، دارای ظرفیت مطلوبی است، تصریح كرد: با توجه به این موضوع، قادر خواهیم بود علاوه بر تامین نیاز خود در استان‌ها، در زمینه چاپ و بسته‌بندی، حداقل كشورهای آسیای میانه و همسایه را تامین كنیم.
نماینده مردم مشهد و كلات در مجلس شورای اسلامی سطح خراسان رضوی را از لحاظ هنرمندان عرصه چاپ قابل قبول عنوان کرد و گفت: برخی از دستگاه‌های صنعت چاپ، به علت وارد كننده بودن ما در حوزه تجهیزات، دارای فرسودگی هایی است که نیاز به بازسازی صنعت چاپ در كل كشور است و این امر قطعا با كمك دولت و حمایت‌های سیستم بانكی امكان پذیر است.
وی از اعلام آمادگی مجلس برای حمایت از صنعت چاپ و بسته‌بندی خبر داد و تصریح كرد: كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تعاملاتی كه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته است، بارها آمادگی خود را برای حمایت از این صنعت اعلام كرده است، اما در مجلس نمی توانیم طرح‌هایی را ارائه كنیم كه دارای بار مالی باشد و حتما باید موضوع را در قالب بودجه سالانه یا لایحه‌ای مستقل به مجلس ارائه شود.
عضو كمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینكه ما در برخی زمینه ها تولیدكننده انحصاری هستیم، تاكید كرد: به عنوان مثال در خراسان در زمینه زعفران سرآمد هستیم و 80 درصد زعفران دنیا در خراسان تولید می شود، اما متاسفانه هم اكنون زعفران با بسته بندی غیر ایرانی در بازارهای دنیا صادر می شود و این نشان می دهد به علت ضعف صنعت بسته بندی زیان های زیادی را متحمل می‌شویم.
وی حضور كشورهای پیشرفته در زمینه چاپ و بسته‌بندی را در نمایشگاه مطلوب توصیف كرد و افزود: این فرصت خوبی برای مشهد است تا از این فرصت استفاده كند و مصرف كنندگان داخلی و مصرف كنندگان عضو كشورهای اكو نیاز خودشان را تامین كند، البته در این زمینه ما تولید كننده تجهیزات نیستیم و شاید مقرون به صرفه نباشد وارد این حوزه شویم زیرا فاصله زیادی با كشورهای پیشرفته این حوزه داریم.
آرین منش در ادامه با اشاره به اینکه باید در زمینه بسته‌بندی كه خلاء وجود دارد، كارهای جدی انجام شود، گفت: نمایشگاه فرصتی است تا فعالان این عرصه با پیشرفت ها آشنا شوند و اطلاعات خودشان را روز آمد كنند و این بسیاری از هزینه ها را كاهش می دهد و این گام اول را برای آموزش است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ شنبه ۳۰ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ سي آبانکلیدها : آرين منش ژكو اكو چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: