مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت در گفت و گو با اخبار چاپ:
برگزاری نمایشگاهها از ابزارهای توسعه روابط بین کشورهاست


اخبار چاپ: برگزاری نمایشگاه یکی از ابزارهایی است که می تواند علاوه بر توسعه روابط تجاری، زمینه توسعه تعاملات فرهنگی، سیاسی و اجتماع بین کشورها را هم فراهم کند.

محمدمهدی نهاوندی مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت در حاشیه اولین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی کشورهای عضو اکو با اعلام این مطلب به اخبار چاپ گفت: این نمایشگاه به دلیل داشتن یک محتوای فرهنگی، می تواند نقش پررنگ تری در حوزه گسترش تعاملات و ارتباطات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشورهای عضو این سازمان داشته باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه اولین نمایشگاه با این مضمون و با این کارکرد منطقه ای برگزار شده است، دستاوردهای نسبتا خوبی خواهد داشت اما لازمه رسیدن آن به نتیجه مطلوب، استمرار این نوع حرکت ها و برگزاری نمایشگاههای بعدی در حوزه های چاپ و بسته بندی است تا بتوانیم به نقطه مطلوب و ایده آل برسیم.
وی درباره تسهیلات سازمان توسعه تجارت برای برگزاری نمایشگاه پکو 2009  گفت: کمک به پذیرش بازدیدکنندگان غیرایرانی یکی از تسهیلات سازمان توسعه تجارت برای برگزاری این نوع نمایشگاههاست. ما در چارچوب دستورالعمل های خود با هدف توسعه روابط تجاری در حوزه فعالیت های نمایشگاهی، بخشی از هزینه های بازدیدهای خارجی را تقبل می کنیم. در این نمایشگاه هم با توجه به تعداد قابل توجه مدعوین غیرایرانی برای بازدید از نمایشگاه، بخشی از هزینه ها را پرداخت کرده ایم.
او درباره سرمایه گذاری های آتی در رویدادهای دیگر این حوزه نیز گفت: ما آمادگی این را داریم که نسبت به معرفی بین المللی این نوع رویدادها سرمایه گذاری و مشارکت کنیم. در دوره های بعدی هم اگر در زمان مناسب بروشورها و کاتالوگ های لازم در اختیار سازمان توسعه تجارت قرار بگیرد، این امکان هم وجود دارد که نسبت به تبلیغ منطقه ای و بین المللی این رویدادهای تجاری سرمایه گذاری و کمک کنیم.
نهاوندی درباره بازار هدف کشورهای عضو اکو نیز گفت: به جز ترکیه، بقیه کشورهای عضو اکو در صنعت بسته بندی چندان توسعه یافته و پیشرفته نیستند. به همین خاطر بخشی از اهداف برگزاری این نمایشگاه می تواند نفوذ به بازارهای این کشورها باشد.
البته ما علاوه بر برگزاری نمایشگاه در ایران، باید نسبت به مشارکت در نمایشگاههای چاپ و بسته بندی و دیگر نمایشگاههای مرتبط در بازارهای کشورهای عضو اکو هم توجه و سرمایه گذاری ویژه داشته باشیم.
وی در پایان گفت: اگر زنجیره فعالیت های بازاریابی تکمیل شود، می توانیم انتظار موفقیت و تحقق اهداف خود را داشته باشیم. اما اگر تنها به یک گام از مجموعه فعالیت هایی که باید انجام شود، بسنده کنیم، نباید انتظار زیادی برای موفقیت داشته باشیم .

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ جمعه ۲۹ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ بيست و نهم آبانکلیدها : نهاوندی اکو پکو


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: