2 روز تا آغاز نمایشگاه
جزئیات برگزاری پکو 2009 از زبان ذکایی


اخبار چاپ: اولین نمایشگاه چاپ و بسته بندی کشورهای عضو اکو (پکو 2009) پنجشنبه 28 آبان ماه در موسسه نمایشگاه‌های مشهد افتتاح می‌شود. مدیر کل دفتر چاپ وزارت ارشاد با اشاره به اقدامات انجام شده برای برپایی هر چه بهتر این نمایشگاه گفت: در حال حاضر شرکت‌کنندگان ایرانی و خارجی حاضر در نمایشگاه مشغول آماده‌سازی غرفه‌های خود هستند.

جلال ذکایی با بیان اینکه "همه ظرفیت این نمایشگاه بین‌المللی پُر شده است" افزود: کل فضای نمایشگاه بیش از 16 هزار متر مربع است که 6500 متر آن فضای نمایشگاهی است و همه این ظرفیت به غرفه‌ها اختصاص یافته است.
ذکایی اضافه کرد: در این نمایشگاه 80 میهمان خارجی از 10 کشور عضو اکو حضور خواهند داشت که بیشتر این افراد متخصص عرصه چاپ هستند.
این مقام مسئول در وزارت ارشاد درباره حضور وزرای بازرگانی و ارشاد در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه چاپ و بسته بندی اکو نیز به مهر گفت: با اینکه برنامه کاری این عزیزان برای سفر استانی هیئت دولت به آذربایجان شرقی بسته شده ما امیدواریم از حضور آنها دست کم در مراسم افتتاحیه بهره بگیریم.
وی در عین حال گفت: نمایدگان استان خراسان رضوی، سفرای کشورهای عضو اکو و برخی مقمات دولتی و غیر دولتی در عرصه فرهنگ و نیز صنعت چاپ از دیگر حاضران در این مراسم خواهند بود.
ذکایی نسبت به برگزاری باشکوه نخستین دوره این نمایشگاه بزرگ در مشهد ابراز امیدواری کرد و در ادامه از برپایی دومین دوره آن در آبان ماه سال 1389 در تهران خبر داد.
اولین نمایشگاه چاپ و بسته بندی اکو (پکو 2009) از ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 28 آبان با حضور شرکتهای صاحب‌نام صنعت چاپ و بسته‌بندی و شرکت بیش از 300 شرکت داخلی و بین المللی و نیز بیش از 30 نام معتبر تجاری بین المللی صنعت چاپ و بسته بندی، در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی مشهد آغاز خواهد شد و تا دوم آذر ادامه خواهد داشت.
سیستم های پیش از چاپ، سیستمها و ماشین،آلات چاپ افست، گراور، فلکسو، سیلک اسکرین، دیجیتال، ماشین آلات صحافی و پس از چاپ، تولیدکنندگان ورق و کارتن،سازی، عملیات پس از چاپ، تکمیلی و بسته‌بندی، مواد اولیه، کاغذ و مقوا، مرکب و ورنی، دستگاههای مربوط به صنایع بسته‌بندی و پرکن‌ها، چاپگرهای فرمت عریض، چاپ‌های تبلیغاتی‌، ابزارآلات اندازه‌گیری و خدمات جانبی مربوط به صنعت چاپ و بسته بندی، بخشهای مختلف نمایشگاه را شامل می‌شوند.
برگزاری نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی اکو 2009 در نوزدهمین اجلاس روسای کشورهای منطقه اکو شامل کشورهای ایران، ترکیه، افغانستان، پاکستان، آذربایجان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان مورد بررسی و توافق کشورهای عضو قرار گرفت. برگزارکننده نمایشگاه اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران و شرکت نمایشگاهی و همایشی بازدید است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ سه شنبه ۲۶ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ بيست و ششم آبانکلیدها : ذکایی پکو اکو مشهد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: