مدیر عامل تعاونی چاپخانه‌داران از نشست تامین مواد اولیه گفت
تصمیم‌گیری برای واردات مواد اولیه، به‌زودی


نایب رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران گفت: مشکل کمبود مواد اولیه در صنعت چاپ بیشتر ناشی از تحریم‌ها و تخصیص نیافتن ارز به واردات این حوزه است، اما کم‌‌کاری رییس اتحادیه در این زمینه هم تاثیر قابل‌توجهی داشته و دارد.

نایب رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران گفت: مشکل کمبود مواد اولیه در صنعت چاپ بیشتر ناشی از تحریم‌ها و تخصیص نیافتن ارز به واردات این حوزه است، اما کم‌‌کاری رییس اتحادیه در این زمینه هم تاثیر قابل‌توجهی داشته و دارد.

حمدرضا اعتماد مظاهری، نایب‌رییس اتحادیه و مدیر عامل تعاونی چاپخانه‌داران تهران در گفتگو با اخبار چاپ با اشاره به برگزاری نشستی با فعالان صنفی در هفته گذشته برای بررسی و حل مشکلات تامین مواد اولیه که در محل تعاونی برگزار شد، گفت: بالا رفتن قیمت ارز از یکسو و تخصیص نیافتن آن برای واردات از سوی بانک مرکزی باعث شده است تا با کمبود شدید مواد اولیه از جمله کاغذ، مقوا، مرکب، زینک، الکل و دیگر اقلام مورد نیاز چاپخانه‌ها مواجه شویم.

به گفته مظاهری البته کم‌کاری رییس اتحادیه و دخیل نکردن هیات مدیره و اعضای صنف در  تصمیمات مربوط به این حوره هم در این امر تاثیر قابل‌توجهی داشته است، به‌گونه‌ای که سنگ‌اندازی‌های رییس اتحادیه باعث شده است تا تعاونی نتواند حتی نسبت به تامین مواد اولیه از امکانات داخلی و خارجی  اقدام کند و با وجود امکان این امر، نهایت سنگ‌اندازی از سوی وی صورت پذیرفت.

مظاهری با اشاره به  اینکه بسیاری از مشکلات این صنعت با رایزنی و مذاکره با مسئولان دولتی و بخش خصوصی قابل حل بوده  و می‌توانستیم با انجام مذاکرات و رایزنی‌های مطلوبی، بسیاری از کمبودها کنونی را تا حد زیادی رفع کنیم افزود: این در حالی است که رییس اتحادیه درگیر مسائل حاشیه‌ای است و فرصتی برای مسائل کلان و مشکلات صنف ندارد.

به گفته نایب رییس اتحادیه در طول ۴ سال گذشته هیات مدیره اتحادیه تلاش کرد تا مسائل و مشکلات صنفی در  اتحادیه از طرق صلح‌آمیز و دوستانه رفع شود که متاسفانه این شیوه جواب نداد و در حال حاضر تمام صنف چاپ از فعالیت‌های اتحادیه ناراضی هستند.

مظاهری با اشاره به نشست هفته گذشته هیات مدیره تعاونی با جمعی از فعالان و پیشکوستان این حوزه برای رفع مشکل تامین مواد اولیه گفت: در این نشست صمیمی ضمن بررسی مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، تصمیماتی گرفته شد و قرار است در هیات مدیره مطرح کنیم و در صورت تصویب به مرحله اجرا درآیند.

به گفته وی سرمایه‌گذاری اعضای تعاونی برای واردات یک یا دو قلم کالای ضروری، دریافت وام برای واردات کالا و اختصاص به همکاران و در نهایت استفاده از برخی  امکانات داخلی از جمله مقوای تولیدی یکی از شرکت‌های داخلی در قالب مقوای پشت طوسی از جمله نتایج این نشست بود که امیدواریم به‌زودی درباره روش‌های این امر به نتیجه رسیده و اقدام کنیم.

مظاهری با اشاره به در پیش بودن انتخابات اتحادیه چاپخانه‌داران هم گفت: در این نشست، درباره انتخابات هم بحث‌های مفصلی از سوی شرکت‌کنندگان صورت گرفت و اعضای صنف بر حضور قدرتمند در انتخابات و حمایت از یک هیات مدیره قوی، متخصص و کارآمد برای دوره جدید تاکید کردند.



منتشر شده توسط خبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۲ ارديبهشت


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: