مراسم افتتاحیه به جای کیش در تهران برگزار شد
امیدواری حسینی به دستاوردهای هفته کتاب


اخبار چاپ: «امیدوارم هفته کتاب دستاوردهای خوبی داشته باشد و در کنار تقدیر از خادمان نشر، بتوانیم نگاه مجددی به وظایف خود در این برهه حساس داشته باشیم.»

به گزارش اخبار چاپ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: برنامه هایی که برای هفته کتاب توسط معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدارک دیده شده است، حاصل همکاری این معاونت با 44 نهاد و تشکل فرهنگی است. ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نوع هم اندیشی ها معتقد هستیم و تلاش می کنیم کمبودها را برطرف کنیم.
سید محمد حسینی به ذکر چند نکته درباره هفته کتاب پرداخت و گفت: هفته کتاب فرصتی است که فرهنگ کتابخوانی را گسترش دهیم و راهکارهایی را بررسی کنیم که توسط آنها بتوانیم انس با کتاب را از کودکی جا بیندازیم. اگر به این مساله اهتمام شود، جامعه ای با سطح آگاهی بالا خواهیم داشت. آگاهی نیاز امروز کشور ماست و هفته کتاب مجال خوبی برای آگاهی است.
حسینی درباره مساله حقوق مالکیت معنوی نیز گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان خدمتگزار فرهنگ، آماده قبول پیشنهادات اهالی فکر در این زمینه است .
وی درباره برنامه های هفته کتاب گفت: در هفته کتاب با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی 20 نمایشگاه کتاب در 20 رایزنی فرهنگی و خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دیگر برگزار می شود. 60 نمایشگاه کتاب در دانشگاه ها، 260 نمایشگاه در ندامتگاه ها و 30 هزار نمایشگاه در مدارس کشور از دیگر برنامه های این هفته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان به حضور فعال ایران در نمایشگاه بزرگ اکسپوی چین اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه فرصتی است برای اینکه دستاوردهای فرهنگی خود را در معرض دید مردم جهان قرار دهیم.
در مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره هفته کتاب، همچنین علی اکبر اشعری رییس کتابخانه ملی ایران، محسن پرویز معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اللهیاری دبیر هفته کتاب و تنی چند از شایستگان تقدیر کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به ایراد سخنرانی پرداختند.
در این مراسم تمبر ویژه هفته کتاب نیز رونمایی شد و در پایان این مراسم نیز با اهدای لوح تقدیر و 5 تا 10 سکه بهار آزادی از شایستگان تقدیر بیست و ششمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی، قدردانی شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ يکشنبه ۲۴ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ بيست و چهارم آبانکلیدها : هفته کتاب حسینی پرویز کتابخانه ملی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: